رآگهی
رآگهی
منطقه شنگن

محبوب‌ترین کشورهای منطقه شینگن کدامند؟

همانطور که می‌دانید برای سفر کردن به اغلب کشورهای جهان نیاز به ویزا داریم. در بیشتر مواقع هر کشوری ویزای خاص خودش را دارد. اما 26 کشور اروپایی هستند که فقط با داشتن یک ویزا قابل دسترسی هستند. ویزای شینگن این امکان را فراهم می‌کند که گردشگرانی که به اروپا سفر می‌کنند به راحتی بتوانند از 26 کشور مختلف دیدن کنند. اما شاید کمی گیج کننده باشد که کدام کشورها را برای بازدید و گرفتن ویزا انتخاب کنیم. ما در این مطلب شما را با 10 تا از محبوب‌ترین و پربازدیدترین کشورهای منطقه شینگن آشنا می‌کنیم تا شاید شما بتوانید مقصد سفرتان را راحت‌تر انتخاب کنید.

10 تا از محبوب‌ترین کشورهای منطقه شینگن

  1. بلژیک

بلژیک به دلیل داشتن شهرهای باستانی که قدمتشان به قرون وسطی باز می‌گردد بسیار شهرت دارد. علاوه بر اینها، بلژیک جزو کشورهای منطقه شینگن است که تعداد زیادی جاذبه ثبت شده در یونسکو دارد. کانال‌های شهر بروژ از جمله محبوب‌ترین‌ها هستند. اما علاوه بر اینها، بلژیک را کشور شکلات‌های خوشمزه و کارناوال‌های عجیب و جذاب می‌دانند. بنابراین اگر به دنبال چنین جاذبه‌هایی هستید به بلژیک و شهرهای دیدنی آن نظیر بروکسل، بروژ و آنتورپ سفر کنید.

  1. فرانسه

بدون شک وقتی صحبت از سفر به اروپا به میان می‌آید، نام کشور فرانسه اولین چیزیست که به ذهن می‌رسد. چطور ممکن است به اروپا سفر کرد و از محبوب‌ترین جاذبه‌های اروپا نظیر برج ایفل و موزه لوور که هر دو در پاریس، پایتخت فرانسه، قرار دارند دیدن نکرد. فرانسه یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کشورهای منطقه شینگن است که احتمالا در صدر لیست هر گردشگری قرار دارد. همچنین در فرانسه کاخ‌های بزرگ و مجلل نظیر کاخ ورسای را خواهید یافت که بازدید از آن‌ها می‌تواند تمام روز شما را بگیرد. علاوه بر اینها، کلیساها و موزه‌های متعدد آن نیز از جمله دیدنی‌هایی هستند که نمی‌توان از آن‌ها گذشت. فرانسه از جمله مقاصد چهار فصل است، در هر فصلی به اروپا سفر کنید، بازدید از شهرهای فرانسه می‌تواند در لیست سفر شما قرار بگیرد.

  1. دانمارک

اگرچه کمتر کسی دانمارک را مقصد اصلی سفر خود در اروپا انتخاب می‌کند، اما دانمارک از جمله کشورهای منطقه شینگن است که به دلیل داشتن بنادر تاریخی، هوای پاک و شهرهای تمیز شهرت دارد. علاوه بر اینها، اغلب شهرهای دانمارک از کیفیت بالایی برای زندگی برخوردارند چرا که شهرهایی آرام و پاکیزه با زیرساخت‌های مدرن شهری هستند. در عین حال پایتخت دانمارک، کپنهاگ، دیدنی‌های بسیاری برای گردشگران دارد و از جمله پایتخت‌های محبوب اروپایی برای خانواده‌ها به شمار می‌رود که آن را مدیون باغ تیوولی (Tivoli Garden) است که یکی از قدیمی‌ترین شهربازی‌های اروپاست.

  1. آلمان

آلمان، کشوری با تاریخی سیاه و سفید، امروزه یکی از مطرح‌ترین کشورهای جهان است. آلمان از جمله کشورهایی است که نظر هر نوع گردشگری را به خود جلب می‌کند، چه به دنبال موزه‌های متنوع باشید، چه بخواهید تاریخ آلمان را کنکاش کنید یا فقط از طبیعت بکر و تماشایی آن دیدن کنید، آلمان همه را یکجا به شما نمایش خواهد داد. تاریخ این کشور را در پایتخت آن، برلین، بگردید طبیعت بکر آن را در جنگل‌هایی که به جنگل سیاه شهرت دارند پیدا کنید. علاوه بر اینها، از مناظر رویایی و افسانه‌ای کاخ‌های مشهور آلمان نظیر Neuschwanstein در منطقه باواریا نیز حتما دیدن کنید. آلمان چهره‌ای متفاوت و تماشایی از اروپا برای شما به نمایش خواهد گذاشت.

  1. اسپانیا

اسپانیا دومین کشور پربازدید در اروپا است که سالانه بیش از 80 میلیون بازدیدکننده را به سمت خود می‌کشاند. وقتی به جاذبه‌های گردشگری اسپانیا نگاه کنید دلیل این هجوم بازدیدکنندگان را خواهید فهمید. وجود جاذبه‌های خارق‌العاده و منحصر به فرد در شهر بارسلون، که محبوب‌ترین آن‌ها کلیسای ناتمام ساگرادا فامیلیا است، در کنار سواحلی زیبا و آرامشبخش، معماری خاص و متنوع کاخ‌ها، وجود 47 جاذبه ثبت شده در یونسکو، فستیوال‌های جذاب و شاد، همه و همه موجب شده تا اسپانیا یکی از پرطرفدارترین کشورهای منطقه شینگن باشد. اسپانیا کشوریست که هر سلیقه‌ای را به سمت خود می‌کشاند، شاید اگر این کشور را مبدا سفرتان انتخاب کنید دیگر نتوانید آن را ترک کرده و به کشور دیگری سفر کنید.

  1. ایتالیا

بعید است در میان کشورهای محبوب اروپایی نامی از ایتالیا و جاذبه‌های مطرح آن از جمله کلئوسئوم رم به میان نیاید. ایتالیا در جهان با معماری خارق‌العاده باستانی، هنر، و بخصوص غذاهایش، شهرت دارد. همچنین یک کشور با تاریخی غنی، فرهنگی جذاب و مردمانی خونگرم است. ایتالیا سومین کشور پربازدید اروپا است که اکثر شهرهای آن از شهرت بالایی برخوردار هستند. شهر رم در ایتالیا سومین شهر پربازدید اروپا پس از پاریس و لندن است. اما اگر به ایتالیا سفر کنید نباید بازدید از ونیز، میلان، پیزا و برج کج مشهور آن و فلورانس و معماری خارق‌العاده آن را از دست بدهید. در کنار آن باید طعم واقعی غذاهای ایتالیایی را نیز بچشید.

  1. اتریش

اتریش کشوری افسانه‌ای است که به دلیل مناظر کوهستانی زیبایش شهرت بسیاری دارد. در اتریش نیز می‌‌توانید جاذبه‌های گردشگری بسیاری ببینید که اغلب آن‌ها جاذبه‌های طبیعی و هنری هستند. هرچند نمی‌توان از قلعه‌های تاریخی و کاخ‌های سلطنتی اتریش که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشانند نیز گذشت. کوههای آلپ اتریش در زمستان مکان مناسبی برای تفریحات و ورزش‌های زمستانی است. اما فضای اتریش نسبت به سایر کشورهای معرفی شده در منطقه شنگن کمی آرام‌تر و بدون هیاهو است. اگر به دنبال کشورهای پرجنب و جوش‌تر هستید و به دنبال فستیوال‌های رنگارنگ می‌گردید در اتریش چنین چیزی نخواهید یافت.

  1. هلند

هلند یکی دیگر از کشورهای پربازدید منطقه شینگن در اروپا است که در همسایگی کشورهای آلمان و بلژیک قرار گرفته است. آمستردام، پایتخت هلند، از جمله محبوب‌ترین پایتخت‌های اروپایی است که به دلیل کانال‌های آب و جاذبه‌های مطرحی که دارد از شهرت بالایی برخوردار است. همچنین وقتی نام آمستردام به میان می‌آید حتما به یاد دوچرخه‌های متعددی که در خیابان‌های این شهر تردد می‌کنند خواهید افتاد. اگر به دنبال یک مقصد زیبا و رویایی هستید در عین حال دوست دارید کمی در هوای پاک و در کنار مناظر زیبای شهر دوچرخه سواری کنید، هلند و آمستردام را برای سفر خود انتخاب کنید.

  1. یونان

یونان با جزایر جذاب و دیدنی و آثار باستانیش شناخته شده است. آکروپلیس، یکی از جذاب‌ترین آثار باستانی جهان است که در شهر آتن واقع شده. همین موجب شده آتن نیز در لیست پربازدیدترین شهرهای اروپایی قرار بگیرد. اما در کنار آتن، جزایر یونان نیز از محبوب‌ترین جزایر اروپا به شمار می‌روند. کورفو، سانتورینی، تسالونیکی و کریت از جمله جزایر محبوبی هستند که هر سال، بخصوص در فصل تابستان، مملو از گردشگر می‌شوند. در یونان می‌توانید از 200 جزیره دیدن کنید که هر یک جذابیت خاص خودشان را دارند و با مناظر زیبایشان شما را متحیر خواهند کرد. غذاهای یونانی نیز از جمله غذاهایی هستند که شاید با سلیقه ایرانی‌ها همخوانی بیشتری داشته باشد. این غذاها ترکیبی از غذاهای ایتالیایی و ترکی هستند که حتما از آن‌ها خوشتان خواهد آمد.

  1. مجارستان

مجارستان از جمله کشورهای منطقه شینگن است که اخیرا به محبوبیت بیشتری بین گردشگران رسیده است. بخصوص پایتخت آن، بوداپست، با جاذبه‌های مطرح و تماشاییش این روزها در لیست سفر بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. بوداپست پر است از معماری‌های خارق‌العاده و چشم اندازهای بی‌نظیر طبیعی. اگرچه بازدید از مجارستان به بوداپست ختم نمی‌شود اما اغلب گردشگران فقط از پایتخت آن دیدن می‌کنند چرا که نسبت به سایر نقاط این کشور محبوبیت بیشتر و جاذبه‌های شناخته شده‌تری دارد. اما با توجه به قرار گرفتن کشور مجارستان در همسایگی اتریش، می‌توان از پایتخت مجارستان در سفری یکروزه از اتریش دیدن کرد و سایر زمان سفر را به بازدید سایر شهرهای اروپایی اختصاص داد.

کشورهای حوزه شینگن کدامند؟

علاوه بر ده کشور معرفی شده در این لیست، 16 کشور دیگر نیز در منطقه شینگن قرار گرفته‌اند که بد نیست نام آن‌ها نیز در این مطلب آورده شود. این کشورها شامل: سوییس، لهستان، جمهوری چک، فنلاند، استونی، ایسلند، لتونی، لیختن اشتاین، نروژ، مالت، پرتغال، اسلواکی، لوکزامبورگ، پرتغال، اسلوونی و سوئد می‌شوند. این لیست نشان می‌دهد شما با داشتن ویزای شینگن می‌توانید به هر یک از این کشورها سفر کنید. حال که با کشورهای منطقه شینگن آشنا شدید و پرطرفدارترین‌ها را شناختید، بد نیست درباره اینکه چطور ویزای شینگن بگیرید نیز اطلاعات کامل‌تری بدست آورید.

چطور به کشورهای منطقه شینگن سفر کنیم؟

پیش از هر چیزی به شما پیشنهاد می‌کنیم پروسه گرفتن ویزای شینگن را به شرکت‌های معتبر همانند ساحل شنی بسپارید. چرا که این شرکت‌ها با جدیدترین اخبار در ارتباط با ویزای شینگن و مدارک مورد نیاز هر کدام آشنا هستند. همچنین با توجه به شرایط شما می‌توانند شما را راهنمایی کنند که از طریق کدام سفارت نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کنید. هرچند این بستگی به اینکه دوست دارید به کدام کشورها سفر کنید نیز خواهد داشت. معمولا از طریق سفارت هر کشوری نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کنید باید از همان کشور وارد خاک اروپا شوید. بنابراین اگر برایتان اهمیت دارد که از کدام شهر اول از همه دیدن کنید باید از طریق سفارت آن کشور اقدام کنید.

در قدم اول برای اخذ ویزای شینگن به وقت سفارت نیاز خواهید داشت. وقت سفارت برای ارائه مدارک و مصاحبه‎ای کوتاه به شما داده می‌شود و این وقت را می‌توانید از طریق سایت سفارت مورد نظرتان بگیرید. اما در نظر داشته باشید با توجه به تردد و شلوغ بودن سفارت‌ها ممکن است سفارت مقصد شما تا چند ماه وقت نداشته باشد. بنابراین اگر برای رفتن به مقصدتان در اروپا عجله دارید باید نسبت به گرفتن وقت فوری سفارت اقدام کنید. وقت فوری سفارت‌های شینگن را آژانس‌های معتبر نظیر ساحل شنی با مدارکی که به آن‌ها ارائه می‌دهید برایتان اتخاذ خواهند کرد.

پس از اینکه سفارت مورد نظر به شما وقت داد باید در تاریخ گفته شده همراه با مدارکی که باید جمع آوری کنید به سفارت مراجعه کنید. سپس منتظر بمانید تا سفارت نتیجه بررسی مدارک را که منجر به اخذ ویزای شینگن یا رد شدن آن می‌شود به شما اطلاع دهد. این پروسه ممکن است چند ماه طول بکشد، بنابراین حتما چند ماه پیش از زمانی که قصد سفر دارید نسبت به اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت اقدام کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 15 =