رآگهی
رآگهی
رزولوشن 4K بهتر است یا FUL HD

تلویزیون با رزولوشن 4k بهتر است یا FULL HD؟

تکنولوژی‌هایی که در تلویزیون‌ها به کار گرفته می‌شوند، همچون سایر عناصر دنیای تکنولوژی، همواره در حال پیشرفت و گسترده‌شدن اند. همین چند سال پیش، صفحه‌نمایش‌های LED و 3D تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌ای محسوب می‎شدند، امروز اما این تکنولوژی‌ها دیگر طرفداری ندارند؛ 4K و حتی 8K امروز جایگاهی ویژه دارند. UHD 4K تکنولوژی‌ای است که کمپانی بزرگ ال‌جی برای نخستین بار در سال 2014 از آن در تولید تلویزیون‌هایی با رزولوشن 3840*2160 بهره گرفت. هم‌اکنون که در سال 2020 به سر می‌بریم، بسیاری از برندهای معتبری که تولیدکننده‌ی انواع صفحه‌نمایش‌ها و تلویزیون‌ها هستند از این تکنولوژی در کار خود بهره می‌گیرند. کیفیت تصویر در رزولوشن 4k بسیار بهتر از رزولوشن HD و حتی FULL HD است. خط روزولوشن در این تکنولوژی 2160P است و از 3840 در 2160 پیکسل برخوردار است. در تکنولوژی 4K، استانداردهایی نو در فریم‌ریت [Frame Rate] و فضاهای رنگ‌ها به کار گرفته شده‌است و همین قضیه موجب می‌گردد که جزئیات بیشتر و رنگ‌هایی وسیع‌تر به چشن کسی که به صفحه‌نمایش می‌نگرد، بیایند. سرعت نمایش تصاویر در این رزولوشن 120 فریم در ثانیه است. این سرعت، تصاویر مجازی را بیش از پیش برای تماشاگر واقعی می‌سازد و قطعاً واقعی‌بودن تصویر مجازی در نظر کاربر یا بیننده از بهترین چیزهایی است که یک کاربر یا بیننده می‌تواند در ارتباط با صفحه‌نمایش به آن فکر کند.

رزولوشن 4K بهتر است یا FUL HD

نکته‌ی جالب دیگر آن‌که تا همین 4 سال پیش شاید خرید تلویزیون‌هایی که از رزولوشن 4K در آن‌ها بهره گرفته‌شده، نوعی آینده‌گری خوشبینانه محسوب می‌شود، امروز اما سازنده‌های گوناگونی از این رزولوشن بهره می‌گیرند و تلویزیون‌هایی متعدد از آن پشتیبانی می‌کنند.

در  کل، وضوح تصویر در تلویزیون‌هایی که از رزولوشن 4K بهره‌مند اند، بیش از 4 برابر تلویزیون‌هایی است که کیفیت تصویر آن‌ها FUL HD است و همین خود نشان می‌دهد که جایی برای مقایسه‌ی رزولوشن فور کا با فول‌اچ‌دی نیست.

4 برتریِ تلویزیون‌های 4K نسبت به FULL HD

اولین نکته این است که در تلویزیون‌های 4K، امکان دسترسی به رزولوشن FULL HD وجود دارد، اما برعکس این قضیه برقرار نیست.

تلویزیون‌های 4k این قابلیت را دارند که تصاویری که رزولوشن پایین‌تری دارند را نیز نمایش دهند. تلویزیون‌هایی که صفحه‌نمایش‌شان برخوردار از رزولوشن 4K است، قابلیت پشتیبانی از تصاویر و برنامه‌هایی را که به صورت HD یا FULL HD ضبط شده‌اند دارند و آن‌ها را با کیفیتی مشابه ULTRA HD به نمایش می‌گذارند.

در حال حاضر تعداد برنامه‌هایی که با استفاده از تکنولوژی 4k ضبط شده‌اند، بسیار بیشتر از گذشته شده است. سرویس‌هایی مانند یوتیوب، سونی و … برنامه‌هایی با کیفیت 4k تهیه می‌کنند. شرکت‌های سازنده‌ی تلویزیون‌های 4k نیز در بسیاری از موارد به همراه تلویزیون‌های خود هارد دیسکی حاوی فیلم‌هایی با کیفیت 4k به خریدار ارائه می‌‌دهند. درحال حاضر نیز بسیاری از گوشی‌های هوشمند با رزولوشن 4K فیلمبرداری می‌کنند و برای آن‌که بتوان فیلم‌های ضبط‌شده‌ی این گوشی‌ها را در بهترین کیفیت دید، حتماً باید از تلویزیون‌هایی که رزولوشن‌شان 4K است استفاده کرد.

رزولوشن 4K بهتر است یا FUL HD (2)

نکته‌ی سوم آن‌که – همانطور که در بالا هم گفته شد – وضوح تصویر تلویزیون‌های 4k بسیار بالاست. وضوح تصویر و زیبایی تلویزیون‌های 4k به‌حدی بالاست که چشم‌پوشی از خرید آن‌ها به آسانی میسر نمی‌شود. همانطور که در بالا هم اشاره کردم، وضوح تصویر در رزولوشن 4K کاملاً با تلویزیون‌های اHD و FULL HD متفاوت است و به‌شدت در مرتبه‌ی بالاتری قرار دارد.

در آخر آن‌که اگرچه در ابتدا قیمت تلویزیون‌هایی که از تکنولوژی 4k استفاده می‌کردند نسبت به تلویزیون‌هایی که دارای رزولوشن FULL HD بودند بسیار بالا بود، چند وقتی است که قیمت اغلب انواع این تلویزیون‌ها در حال کاهش است. البته در ایران به‌سبب بالارفتن قیمت دلار چندان کاهش قیمت تلویزیون‌های 4K و سایر تلویزیون‌ها احساس نمی‌شود.

خرید انواع تلویزیون دست دوم از اپلیکیشن راگهی

ثبت رایگان آگهی فروش تلویزیون در راگهی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 19 =