رآگهی
رآگهی
ونکوور

جاذبه‌های گردشگری ونکوور

معرفی جاذبه‌های گردشگری ونکوور، دومین شهر محبوب کانادا

در جهان شاید فقط چند جای معدود وجود داشته باشد که هم بتوانید اسکی کنید، هم موج سواری کنید، هم به 5000 سال پیش بازگردید، هم از پارک‌های عمومی و فضای سبز زیبا لذت ببرید. و تمام این کارها را در یک روز انجام دهید! ونکوور یکی از این مقاصد است. شهری که آن را بیشتر بهشت علاقه‌مندان به تفریحات فضای باز می‌خوانند. ونکور، که یکی از زیباترین و محبوب‌ترین شهرهای کانادا است، در میان کوه‌ها، جنگلی گرمسیری، دره‌های دیدنی و سواحل غربی بریتیش کلمبیا واقع شده است. همین موقعیت مکانی این شهر است که چنین تنوعی در آن ایجاد کرده است. با ساحل شنی همراه شوید تا گشتی در شهر ونکور بزنیم و با جاذبه‌های گردشگری ونکوور آشنا شویم.

10 تا از برترین جاذبه‌های گردشگری ونکوور

  1. موزه مردم شناسی ونکوور (Museum of Anthropology)

موزه مردم شناسی ونکوور بخشی از دانشگاه بریتیش کلمبیا است که به تحقیق درباره فرهنگ مردم در سراسر جهان از گذشته تا به امروز می‌پردازد. اینجا بهترین جاییست که می‌توانید در آن درباره اولین ملیت‌های بریتیش کلمبیا اطلاعات کسب کنید. نمایشگاه‌های موجود در این موزه به نمایش هنرهای قدیمی، اشیاء یافته شده در کاوشات باستان شناسی در آسیا، اقیانوسیه، آمریکا، آفریقا و اروپا می‌پردازد. همچنین، ساختمان موزه در اصل بخشی از یک دژ قدیمی مربوط به جنگ جهانی دوم بوده است که یک معماری کانادایی به نام آرتور اریکسون در آن تغییراتی ایجاد کرده و آن را به یک موزه تبدیل کرد.

  1. ساحل جریکو (Jericho Beach)

ساحل جریکو یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ونکوور است. اگرچه در بیشتر مواقع آب آن کمی سرد است اما به قدری نیست که نتوانید پای خود را درون آب ببرید. بهترین زمان برای رفتن به این ساحل زیبا و تماشایی فصل تابستان است که آب آن به درجه مطلوبی می‌رسد. ساحل جریکو مکان مناسبی برای تفریحات آبی است. اگرچه از آنجایی که به طور مستقیم به اقیانوس متصل نیست (چرا که جزیره ونکور بر سر راهش قرار گرفته)، بنابراین موج‌های خیلی بزرگی به این ساحل نمی‌رسد. از اینرو خیلی مناسب موج سواری نیست اما همین مساله موجب شده این ساحل برای سایر تفریحات آبی نظیر قایقرانی و شنا مناسب باشد. همچنین انواع وسایل تفریحات آبی در این ساحل کرایه داده می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند ساعت‌ها به روی آب به تفریح بپردازند. تورهای مختلفی از جمله تور قایق سواری در فصول بهار، تابستان و اوایل پاییز برگزار می‌شود.

  1. پارک و پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge & Park)

قدم زدن به روی پل معلق چوبی که در ارتفاع 70 متری از سطح زمین قرار گرفته برای علاقه‌مندان به تفریحات پرهیجان مناسب است. اگر جرات این را داشته باشید که قدم به روی این پل معلق بگذارید می‌توانید مناظری خارق‌العاده از جنگل‌های گرمسیری ببینید. پارک و پل معلق کاپیلانو در سال 1889 بعنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری ونکوور ساخته شد. از آن پس، این پارک زیبا به یکی از پرطرفدارترین مقاصد در ونکوور تبدیل شد که همیشه بازدیدکنندگان زیادی دارد. شاتل‌های رایگان در دانتاون ونکوور قرار دارند که شما را مستقیم به این مکان می‌آورند. در عین حال می‌توانید تورهایی را نیز برای رفتن به این مقصد انتخاب کنید تا با خیال راحت‌تری به گشت و گذار در پارک بپردازید.

  1. پارک استنلی (Stanley Park)

پارک استنلی یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری ونکوور است که توانسته با کنار گذاشتن پارک‌های محبوبی نظیر سنترال پارک نیویورک، باغ‌های لوکزامبورگ پاریس و پارک میلنیوم شیکاگو، در صدر برترین پارک‌های جهان قرار بگیرد. پارک استنلی با وسعت 400 هکتار حتی از کل منطقه دانتاون ونکوور نیز بزرگتر است. این پارک اغلب به خاطر چشم انداز زیبایی که رو به اقیانوس و کوهستان دارد محبوب است. معمولا مسیرهای کنار اقیانوس را برای پیاده روی، دوچرخه سواری و دویدن انتخاب می‌کنند. علاوه بر اینها، در این پارک یک استخر برای شنا، زمین بازی برای کودکان و فضای سبز برای لذت بردن از طبیعت وجود دارد. گشتن کامل این پارک یک روز کامل لازم دارد اما بدون شکل ارزش آن را خواهد داشت که یک روز خود را در چنین فضای متنوع و جذابی سپری کنید.

  1. جزیره گرنویل (Granville Island)

در حالیکه در گذشته اغلب یک جزیره صنعتی محسوب می‌شده است، امروزه جزیره گرنویل به مکانی محبوب برای ریلکس کردن و دور شدن از هیاهوی شهری تبدیل شده است. هنرمندان بسیاری به این جزیره می‌آیند تا از گالری‌های آن دیدن کرده یا در تئاترهای آن شرکت کنند. علاوه بر اینها، این جزیره رستوران‌های محبوب بسیاری نیز دارد. بازار عمومی جزیره گرنویل یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های آن است که در آن میوه و سبزیجات، غذاهای دریایی و سایر موادغذایی به فروش می‌رسد.

  1. آکواریوم ونکوور (Vancouver Aquarium)

ونکوور در میان آب‌ها احاطه شده است، همین موجب شده علاقه مندان به دنیای زیر آب بتوانند زندگی موجودات دریایی را به خوبی از نزدیک تماشا کنند. این کار در آکواریوم ونکوور امکان‌پذیر است. آکواریوم ونکوور در پارک زیبای استنلی قرار گرفته است بنابراین هنگام بازدید از پارک می‌توانید از این جاذبه دریایی نیز دیدن کنید. بیش از 60 سال است که آکواریوم ونکوور به مکانی برای گردش بازدیدکنندگان و علاقه مندان به موجودا زیر آب تبدیل شده است. در این آکواریوم این شانس را دارید که بیش از 50000 گونه مختلف موجودات دریایی را از نزدیک ببینید. از جمله انواع ماهی‌ها، عروس دریایی، مار ماهی، لاک پشت دریایی، پنگوئن، دلفین، شیر دریایی و همچنین پرندگان دریایی که در قسمت روی آب این آکواریوم تردد می‌کنند. آکواریوم ونکوور بیشتر به روی آموزش، تحقیق و مراقبت از این موجودات دریایی تمرکز دارد.

  1. باغ چینی کلاسیک دکتر سان یات سن (Dr.Sun Yat-Sen Classical Chinese Garden)

شهر چینی یا باغ چینی کلاسیک دکتر سان یات سن جاییست که می‌توانید کمی از حال و هوای شهر مدرن ونکوور خارج شوید و وارد دنیای چینی‌ها شوید. باغ‌های چینی همیشه در سراسر جهان محبوب هستند. خانه‌هایی که به سبک چینی ساخته شده‌اند و باغی که به سبک چینی تزیین شده است. این‌ها برای اغلب گردشگران محبوب هستند. این باغ چینی با الهام از باغ‌های سنتی سلسله مینگ چین ساخته شده است. شهر چینی ونکوور یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین باغ‌های چینی در کانادا است که در نزدیکی شهر قدیمی ونکوور واقع شده است. هر سال سال نوی چینی نیز در این باغ جشن گرفته می‌شود.

  1. کوه گروس (Grouse Mountain)

در روزهایی که هوا صاف است، کوه گروس چشم اندازی پانورامیک از محیط اطرافش به نمایش می‌گذارد. فرقی نمی‌کند در فص زمستان به دیدن این کوه بروید یا تابستان، در هر حال کوه گروس یک جاذبه مطرح و تماشایی است که علاقه مندان به کوهپیمایی و طبیعت گردی را به سوی خود می‌کشاند. در زمستان می‌توانید به تفریحاتی نظیر اسکی و سایر تفریحات برفی بپردازید. تابستان نیز این مکان مناسب پیاده روی و کوهپیمایی خواهد بود. اگر بهنگام غروب به بالای این کوه بروید می‌توانید منظره‌ای فراموش نشدنی از شهر ونکوور ببینید که با چراغ‌های روشنش در تاریکی شب به زیبایی می‌درخشد.

  1. گستاون (Gastown)

حالا زمان آن رسیده کمی به گذشته شهر ونکوور سر بزنیم. گستاون که قدیمی‌ترین قسمت شهر ونکوور محسوب می‌شود امروزه به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ونکوور تبدیل شده است. شهر قدیمی ونکوور یا گستاون با خیابان‌های سنگفرش و ساختمان‌هایی که با وجود بازسازی شدن هنوز سبک ویکتوریایی قدیمی خود را حفظ کرده‌اند، جاییست که می‌توانید ساعت‌ها در آن پرسه بزنید و قدمی در گذشته این شهر بردارید. علاوه بر فضای لذتبخش و تماشایی که این قسمت از شهر دارد، گستاون مکان مناسبی برای رستورانگردی و خرید کردن نیز است.

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌هایی که در این منطقه خواهید دید یک ساعت قدیمی است که به ساعت بخار شهرت دارد. این ساعت هر 15 دقیقه از خودش بخار به بیرون پخش می‌کند. داستان نام این منطقه نیز جالب خواهد بود. شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که گستاون به چه معناست و چرا چنین نامی برای این منطقه انتخاب شده است.

این نام از سال 1867 به روی این منطقه گذاشته شد. در آن زمان فردی به نام جک دیتون (Jack Deighton) در این منطقه زندگی می‌کرد و از آنجایی که فرد پرحرفی بود او را جک پرچانه یا Gassy Jack می‌نامیدند. همین موجب شد تا محله‌ای که او در آن زندگی می‌کند به نام محله Gassy Town شهرت پیدا کند که بعد از مدتی به Gastown تغییر پیدا کرده و تا به امروز این نام به روی این منطقه باقی ماند.

  1. پارک کوئین الیزابت (Queen Elizabeth Park)

ونکوور پر از پارک‌های زیبا و تماشایی است. پارک کوئین الیزابت یکی از محبوب‌ترین پارک‌های شهر ونکوور است که در بالاترین نقطه از شهر قرار گرفته و به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد و مناظری که می‌توان به دلیل ارتفاع زیادش نظاره کرد، شهرت دارد. این پارک چشم اندازی زیبا از مرکز شهر ونکوور و کوه‌های اطرافش دارد. اغلب مواقع عکاسان برای ثبت کردن این تصاویر منحصر به فرد به این پارک می‌آیند. علاوه بر این‌ها، پارک کویین الیزابت امکانات ورزشی از جمله زمین گلف، تنیس و زمین بازی برای کودکان دارد. همچنین رستوران‌هایی که به طور فصلی در فضای باز غذایشان را سرو می‌کنند نیز از جمله محبوبیت‌های پارک به شمار می‌روند.

سخن پایانی

ونکوور یکی از شهرهای جدید کانادا محسوب می‌شود که با وجود جمعیت متراکمی که دارد از قومیت‌های متنوعی نیز تشکیل شده است. علاوه بر این‌ها، با وجود اینکه بسیاری شهر ونکوور را یک شهر شلوغ و پرتردد می‌دانند اما در حال حاضر این شهر یکی از پرطرفدارترین شهرهای جهان برای زندگی کردن است. چه بخواهید فقط به بازدید از شهر بپردازید یا تصمیم داشته باشید آن را برای زندگی محک بزنید، نیاز است ابتدا اطلاعات کاملی درباره گرفتن ویزای کانادا داشته باشید.

چطور ویزای کانادا بگیریم؟

برای گرفتن هر نوع ویزایی باید ابتدا از سفارت کانادا وقت بگیرید. در نظر داشته باشید که کانادا از جمله کشورهایی است که در ایران سفارت ندارد. بنابراین گرفتن وقت سفارت کانادا به کشورهای اطراف ختم می‌شود. برای این کار باید مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید و هنگام ثبت نام به روی سایت سفارت، مشخص کنید که می‌خواهید از سفارت کانادا در مقصد مورد نظرتان، مثلا آنکارا، استانبول یا دبی وقت بگیرید. انتخاب مقصد نیز کمی بالا و پایین‌های خاص خودش را دارد و وابسته به شرایطی که دارید و اینکه چقدر برای گرفتن وقت سفارت کانادا عجله دارید باید مقصدتان را انتخاب کنید.

اگر برای این کار مشورت بگیرید می‌توانید با توجه به زمانبندی که برای سفر به کانادا دارید از سفارتی وقت بگیرید که به شما سریع‌تر وقت بدهد. بنابراین توصیه می‌کنیم با آژانس‌هایی که چنین خدماتی را ارائه می‌دهند نظیر ساحل شنی تماس بگیرید تا اطلاعات کافی درباره انواع ویزای کانادا و اینکه چطور وقت سفارت بگیرید بدست آورید.

علاوه بر اینها، باید در نظر داشته باشید که چنانچه تمامی مراحل اخذ ویزای کانادا به درستی طی شود و شما ویزا بگیرید باید برای الصاق ویزا در پاسپورتتان یکبار دیگر به مقصدی که از آنجا وقت گرفته‌اید سفر کنید. این در حالیست که نیازی نیست حتما خودتان در این مرحله از کار در سفارت حضور داشته باشید. بنابراین اگر این کار را به آژانس‌های ارائه دهنده خدمات ویزا نظیر ساحل شنی بسپارید، دیگر نیاز نخواهد بود بابت این مرحله وقت بگذارید یا هزینه کنید چرا که در این صورت پیکاپ ویزا نیز از طریق شرکت انجام می‌گیرد

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − نه =