رآگهی
رآگهی
ثبت رایگان آگهی

ثبت آگهی استخدام | نکاتی که در حین درج آگهی استخدام باید به آن‌ها توجه کرد

بدیهی است که هر کس که آگهی استخدام در هر جا و مکانی درج می‌کند، به‌دنبال بهترین فرد برای استخدام است؛ اما جهت جذب بهترین فرد برای کاری که مد نظر دارید، باید اصولی را رعایت کنید. یکی از این اصول، درج درست آگهی استخدام است ثبت آگهی استخدام در سایت‌های مختلف باید بر پایه‌ی اصول باشد تا کارجو اولاً روی آگهی کلیک کند، ثانیاً آن را تا آخر مطالعه کند و ثالثاً با مطالعه‌ی آگهی استخدام تصمیم به تماس با کارفرما بگیرد. این نوشتار به معرفی نکاتی که می‌توانند برای استانداردسازی درج آگهی استخدام کمک‌کننده باشند می‌پردازد.

نکات ثبت آگهی استخدام

1- عنوان مناسب بنویسید

اولین چیزی که کارجو از آگهی‌ای که شما ثبت کرده‌اید می‌بیند عنوان است. این نکته نشان می‌دهد که باید اهمیت زیادی به عنوان دهید و باید عنوان را به شکلی بنویسید که کارجو را برای کلیک روی آگهی ترغیب کند. به‌عنوان «استخدام در یک شرکت خصوصی» عنوان مناسبی نیست. این عنوان نمی‌تواند چیز خاصی به کارجو بدهد، نمی‌تواند کارجو را برای کلیک روی آگهی ترغیب کند. مگر این آگهی با این عنوان چه برتری‌ای نسبت به سایر آگهی‌ها دارد که کارجو روی آن کلیک کند؟

ثبت آگهی استخدام

2- اطلاعات مهم را همان اول بیاورید

متنی که قرار است برای آگهی استخدام بنویسید، هر تعداد کلمه که داشته باشد، بهتر است در همان سطرهای اول اطلاعات مهمی که فکر می‌کنید برای کارجو حائز اهمیت هستند (از جمله ساعت کاری، مسئولیت‌ها، مدرک، دستمزد و موارد این قبیل) را ذکر کنید. اکثر کسانی که به‌دنبال کار هستند زمان زیادی برای مطالعه‌ی متون آگهی‌های استخدام صرف نمی‌کنند، اما اگر اطلاعات اولیه‌ای که در همان سطرهای نخستین ارائه می‌دهید، بتوانند کارجو را جذب کنند او احتمالاً تا پایان آگهی با دقت نوشته‌ی شما را می‌خواند.

3- خلاصه بنویسید

قطعاً باید به‌هنگام ثبت آگهی استخدام آن‌چه که از کارجو توقع دارید را در آگهی ذکر کنید، اما ذکر مسئولیت‌هایی که بر عهده‌ی کارجو خواهند بود باید به خلاصه‌ترین حالت باشد. این نکته را همواره باید در ذهن داشته باشید که کارجو زمان زیادی را صرف مطالعه‌ی متن آگهی نمی‌کند و از همین رو است که باید خلاصه و خلاصه و خلاصه بنویسید.

اجازه دهید مثال بزنم. اگر به دنبال استخدام حسابدار باشید، متن زیر می‌تواند متنی نادرست برای آگهی استخدام باشد:

شرکت X به‌دنبال یک حسابدار باسابقه برای حسابداری کلیه‌ی امور حسابداری شرکت است. فرد مورد نظر باید چند سال سابقه کار داشته باشد و همچنین در دوران کاری‌اش در شرکت‌های معتبری کار کرده باشد. او همچنین باید مدرک کارشناسی ارشد حسابداری از دانشگاه دولتی داشته باشد و همچنین معدل او نباید کمتر از 17 باشد. فرد مورد نظر بهتر است ساکن غرب تهران باشد و مشکلی برای رفت‌وآمد به شرکت نداشته باشد. نظم کاری برای ما بسیار مهم است و هیچ‌گونه دلیلی برای دیرکرد در رفت‌وآمد را قبول نداریم.

این متن را می‌توان به‌گونه‌ای دیگر نوشت. مثل زیر:

  • موقعیت شغلی: حسابدار شرکت
  • حداقل مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد حسابداری از دانشگاه دولتی
  • وظایف:
  • و …

در ضمن سعی کنید مواردی که فکر می‌کنید مهم‌تر هستند را بولد (Bold) کنید تا بهتر دیده شوند. این مورد روی جلوه‌ی آگهی تأثیری مثبت دارد.

نکات درج آگهی استخدام
نکات درج آگهی استخدام

4- دستوری ننویسید

هنگام ثبت آگهی استخدام بهتر است لحنی دوستانه داشته باشید و تا جای امکان از به‌کاربردن واژه‌هایی که متن را به حالت دستوری تبدیل می‌کنند (از جمله باید، حتماً و …) اجتناب کنید.

5- کامل بنویسید

منظور از کامل‌نوشتن آگهی استخدام این است که تا جای امکان سعی کنید هرآن‌چه که باید کارجو در مورد موقعیت شغلی بداند را در آگهی بگنجانید. کامل‌نوشتن آگهی دو مزیت به همراه دارد:

نخست آن که بسیاری از کسانی که در آگهی‌های استخدام جست‌وجو می‌کنند، با دیدن ناکامل‌بودن آگهی، آن را می‌بندند و به سراغ آگهی دیگری می‌روند. دوم آن‌که دسته‌ای دیگر تصمیم می‌گیرند برای دانستنِ بیشتر در مورد آن موقعیت شغلی با شماره‌تلفن درج‌شده تماس بگیرند و به این ترتیب ممکن است در طی روز مجبور شوید فقط به تماس‌های تلفنی پاسخ دهید.

درج آگهی استخدام

6- دوم‌شخص بنویسید

منظور این است که موقع ثبت آگهی استخدام خود کارجو را مخاطب قرار دهید و مستقیم با خود او صحبت کنید. یعنی به جای این‌که بنویسید «کسی که این موقعیت شغلی را تصاحب می‌کند، در روزهای نخست باید …»، بنویسید«درصورتی که شما بتوانید با در شرکت همکار شوید و این وظیفه را بر عهده بگیرید، یکی از کارهایی که انجام می‌دهید این است که…».

در چنین شرایطی، مخاطب حس می‌کند که مستقیم با خود او در حال صحبت هستید و احساس صمیمیت بیشتری برای مطالعه‌ی متن شما می‌کند.

7- از مزایای موقعیت شغلی بگویید

متأسفانه در ایران اغلب آگهی‌های استخدام یک‌طرفه هستند. یعنی کسی که آگهی درج می‌کند مدام از توقعاتی که از کارجو وجود دارد می‌گوید. متقاضی باید فلان، متقاضی باید بهمان، متقاضی باید بیسار، انگار نه که اصلاً متقاضی هم باید در این بین چیزی عایدش شود که با آگهی‌دهنده همکاری کند!

سعی کنید در آگهی به‌طور خلاصه ذکر کنید که این موقعیت شغلی چه مزایایی می‌تواند برای کارجو به همراه داشته باشد. به‌عنوان مثال، میزان حقوق، میزان پاداش، ساعات کاری شناور، کار در یک محیط صمیمی و مناسب، محل کار در نزدیکی مترو یا BRT، عیدی، امکان ارتقاء شغلی، همکاری بلندمدت و کلی مورد دیگر می‌توانند از مزایایی باشند که کارجو می‌تواند از آن‌ها بهره‌مند شود. بهتر است این موارد را به‌صورت فهرست‌وار ذکر کنید.

8- از تصویر یا ویدئو استفاده کنید

سعی کنید در هر کجا که آگهی استخدام ثبت می‌کنید یک یا چند تصویر یا ویدئو از شرکت‌تان نیز آپلود کنید تا کارجو با محیط شرکت آشنا شود و بداند که درصورت آغاز همکاری در چه محیطی باید کار کند. این مورد اهمیت بسیاری در ترغیب کارجو برای ارسال رزومه یا برقراری تماس تلفنی دارد.

همچنین اگر یک یا چند تصویر از کل تیم شرکت نیز آپلود کنید بسیار مفید خواهد بود.

ثبت آگهی استخدام رایگان در راگهی

شما عزیزان می‌توانید آگهی‌های استخدام خود را در اپلیکیشن ثبت رایگان آگهی «راگهی» ثبت کنید. ثبت آگهی در راگهی رایگان است، مگر آن‌که بخواهید از خدمات ویژه استفاده کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هفت =