رآگهی
رآگهی

بهترین محله‌های کرج | از عظیمیه تا جهانشهر

کرج مرکز استان البرز، چهارمین شهر بزرگ ایران و یکی از کلان‌شهرهای کشور است. این شهر حدود 1 میلیون و 592 هزار نفر جمعیت دارد و از این نظر هم در رتبه‌ی چهارم کشور، پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان قرار گرفته است. کرج درحال‌حاضر 10 منطقه‌ی شهری و تعداد بسیار زیادی محله‌ی اصلی و بزرگ دارد که هریک از مزایا و محدودیت‌های خاص خود برای کار و زندگی برخوردار است. در این نوشتار قصد داریم نگاهی به بهترین محله‌های کرج داشته باشیم.

معرفی بهترین محله‌های کرج

نکته: فهرست زیر به ترتیب بهتری یا بدتری نیست:

1- مهرشهر

مهرشهر یکی از شناخته‌شده‌ترین، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین محله‌های کرج است و در قسمت غربی این شهر واقع شده. این محله تا قبل از سال 72 شهری جدا بود اما پس از آن شهرداری این شهر به‌عنوان شهرداری منطقه‌ی 3 و 4 کرج شناخته و مهرشهر نیز به یکی از محله‌های کرج تبدیل شد. بلوار ارم که یکی از طولانی‌ترین بلوارهای کشور است در این محله قرار دارد و همچنین بلوار شهرداری که یکی از بهترین، خوش‌آب‌وهواترین و لوکس‌ترین قسمت‌های کرج برای سکونت است بخشی از مهرشهر به‌شمار می‌آید. کاخ شمس یا کاخ مروارید و باغ سیب که هر دو از نظر طبیعی ارزش و اهمیت بسیاری دارند و همچنین دانشکده‌ی کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد هم در این محله هستند.

درحال‌حاضر فازهای 1 تا 4 مهرشهر جزو بهترین محله‌های کرج برای سکونت هستند و البته بعضی از قسمت‌های آن از جمله بلوار شهرداری و بخش‌هایی از بلوار ارم بسیار گران‌قیمت‌اند. فاز 5 مهرشهر، حسین‌آباد و آق‌تپه هم بخش‌هایی از مهرشهر هستند که نسبت به این فازها از کیفیت زندگی پایین‌تری برخوردار اند و ارزان‌تر اند.

2- گوهردشت

بهترین محله‌های کرج

گوهردشت که با نام رجایی‌شهر هم شناخته می‌شود یکی دیگر از بهترین محله‌های کرج است. گوهردشت در شمال کرج واقع شده و در بین چهار محله‌ی بزرگ و پرجمعیت این شهر یعنی عظیمیه، جهانشهر، گلشهر و باغستان قرار گرفته است. آپارتمان‌ها، خانه‌ها و مراکز تجاری و اداری در بیشتر قسمت‌های گوهردشت گران‌قیمت هستند و عموم ساکنان این منطقه از نظر مالی وضعیت خوبی دارند. بلوار اشتراکی، بلوار مؤذن، بلوار رستاخیز و بلوار استقلال از بهترین قسمت‌های گوهردشت کرج هستند. بسیاری از مراکز خرید بزرگ کرج در گوهردشت و در فلکه‌ی اول آن قرار دارند و همچنین تعداد زیادی از مراکز تفریحی و فرهنگی کرج از جمله سینما ساویز که بزرگ‌ترین سینمای کرج است هم در همین فلکه واقع شده‌اند.

3- گلشهر

بهترین محله‌های کرج

گلشهر یکی از بهترین محله‌های کرج برای افرادی‌ست که قصد رفت‌وآمد روزمره به تهران را دارند، چرا که ایستگاه متروی گلشهر که در انتهای خط 5 شبکه‌ی متروی تهران و کرج واقع‌شده در این محله قرار دارد و به همین علت بسیاری از مهاجرانی که به کرج می‌روند در این محله ساکن می‌شوند. نزدیک‌بودن گلشهر به ایستگاه مترو باعث شده قیمت آپارتمان در این منطقه تاحدی بالا باشد که این محدودیت با امکان اجاره و خرید آپارتمان‌های به‌نسبت کوچک جبران شده است.

گلشهر گذشته از فاصله‌ی کم با ایستگاه مترو از این مزیت برخوردار است که با مرکز شهر فاصله‌ی بسیار کمی دارد و از آن می‌توان به‌راحتی به بسیاری از قسمت‌های مهم شهر از جمله سه‌راه گوهردشت، چهارراه طالقانی، ورودی مهرشهر و باغستان دسترسی داشت. بلوار حدادی، خیابان پونه، خیابان گلزار و درختی از بهترین قسمت‌های منطقه‌ی گلشهر کرج هستند.

4- باغستان

باغستان یکی از دیگر محله‌های خوب کرج برای سکونت است و در قسمت شمالی این شهر قرار دارد. مزیت این محله این است که هم بافتی شکیل دارد و هم قیمت‌هایی به‌نسبت مناسب. باغستان یکی از پرترددترین و پرترافیک‌ترین بلوارهای کرج و حتی در طول روز محل عبورومرور ماشین‌های سنگین است. نداشتن پل عابرپیاده به اندازه‌ی کافی و کیفیت پایین آسفالت از قابل‌توجه‌ترین معایب آن هستند.

باغستان به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌شود که معمولاً قسمت شرقی را به‌نام «باغستان» و قسمت غربی را به‌نام «غربی» یا «باغستان غربی» می‌شناسند. باغستان شرقی فاصله‌ی کمتری با مرکز شهر دارد، اما تراکم جمعیت بیشتری دارد و در مقابل باغستان غربی فاصله‌ی بیشتری با مرکز شهر دارد اما ساکت‌تر و خلوت‌تر است و آب‌وهوای بهتری دارد.

باغستان یکی از بهترین مناطق کرج برای سکونت است، چرا که می‌توان با پرداخت مبالغی مناسب آپارتمان‌های بزرگ‌تر و شیک‌تری را خرید یا اجاره کرد و به‌همین خاطر در سال‌های اخیر این محله پرطرف‌دارترین محله‌های کرج برای سکونت بوده و بازار معاملات املاک در آن داغ است.

5- عظیمیه

بهترین محله‌های کرج

عظیمیه یکی از گران‌ترین محله‌های کرج است و در شمال شرقی این شهر قرار دارد. عظیمیه در دامنه‌ی رشته‌کوه البرز قرار دارد و از آب‌وهوایی بهتر نسبت به سایر نقاط کرج برخوردار است. شمار زیادی از مراکز تفریحی، درمانی، فرهنگی و آموزشی معتبر کرج مانند تئاترشهر کرج، دانشکده‌ی خبر، دانشکده‌ی پرستاری و مامایی، رصدخانه و مجموعه‌ی ورزشی چپردار در عظیمیه قرار دارند. عظیمیه بیش از هر منطقه‌ی دیگری در کرج پارک و فضای سبز دارد و پارک‌ها و بوستان‌های عظیمیه، ایران زمین، میدان اسبی، مادر، شهریار، بام کرج و مهران در قسمت‌های مختلف آن قرار گرفته‌اند.

6- جهانشهر

جهانشهر در قسمت جنوبی عظیمیه و گوهردشت قرار گرفته و نسبت به این دو مساحت کمتری دارد. موقعیت خاص جهانشهر، مجاورت آن با دو تا از بهترین مناطق کرج یعنی عظیمیه و گوهردشت از سویی و نزدیکی آن به مرکز شهر از سوی دیگر، باعث محبوبیت بسیار آن شده‌اند. این عوامل در کنار آب‌وهوای خوب باعث شده‌اند جهانشهر هم به یکی از مناطق گران کرج تبدیل شود. یکی از ویژگی‌های بارز منطقه‌ی جهانشهر باغ‌های وسیع آن است. باغ‌های جهانشهر اگرچه امروزه وسعت گذشته را ندارند، همچنان آن‌قدر گسترده هستند که آب‌وهوای این قسمت از کرج را به‌وضوح بهتر از بسیاری از دیگر مناطق کنند. معروف‌ترین باغ این منطقه باغ فاتح است که به‌نام محمد صادق فاتح – فردی که در رونق و گسترش این قسمت از کرج نقشی اساسی داشته – نامگذاری شده است.

بسیاری از مراکز تفریحی پرطرفدار کرج مانند پیست دوچرخه‌سواری خانواده، باشگاه پینت بال جهانشهر، پارک بانوان، باشگاه مدنی و پارک تنیس جهانشهر در این قسمت از کرج قرار دارند. علاوه‌براین سه بیمارستان مهم شهر یعنی بیمارستان کرج، بیمارستان سوانح و سوختگی مدنی و بیمارستان چشم‌پزشکی نور دیدگان هم در جهانشهر واقع شده‌اند.

سخن پایانی

در این نوشتار نگاهی به بهترین محله‌های کرج داشتیم و پرطرف‌دارترین قسمت‌های این شهر برای سکونت را معرفی کردیم. در ضمن شما می‌توانید برای درج رایگان آگهی خرید و فروش یا رهن و اجاره‌ی مسکن یا پیداکردن مسکن مناسب خود در مناطق معرفی شده و سایر قسمت‌های کرج از اپلیکیشن راگهی استفاده کنید.

دریافت اپلیکیشن راگهی از گوگل پلی

ثبت رایگان آگهی در راگهی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 11 =