رآگهی
رآگهی
بررسی تلویزیون سامسونگ مدل HUC9990 (5)

بررسی تلویزیون سامسونگ مدل HUC9990

سامسونگ و ال‌جی در رقابتی که با یک‌دیگر دارند، همواره با تولید تلویزیون‌های جدید کیفیت تصاویر را نیز بالا می‌برند. همچنین در راستای آن که از تلویزیون به‌عنوان یکی از لوازم دکوری منزل نیز استفاده می‌شود، هر دوی این کمپانی‌ها به‌دنبال افزایش زیبایی و ظرافت تلویزیون‌های تولیدی خود هستند و در این مورد نیز سنگ تمام گذاشته‌اند. سعی‌شان آن بوده که از حاشیه‌ی صفحه‌نمایش بکاهند و ضخامت را نیز تا جای ممکن کم کنند. به همین سبب است که اکثر تلویزیون‌های جدید این دو کمپانی، بسیار باریک اند و صفحه‌نمایش‌شان از حاشیه‌ای بسیار کم برخوردار است. اما موردی دیگر که هر دوی این کمپانی‌ها از آن جهتِ افزایش زیبایی تلویزیون‌ها بهره جستند و بسیار هم بر روی آن تأکید کردند، استفاده از صفحه‌نمایش منحنی بود. سری 9000 سامسونگ از جمله اولین سری‌هایی است که در آن‌ها از صفحه‌نمایش منحنی استفاده شد. این سری هر سه‌ی عواملی که در بالا از آن‌ها با عنوان عوامل افزایش‌دهنده‌ی زیبایی تلویزیون‌ها یاد کردیم، یعنی ضخامت کم، حاشیه‌ی اندکِ صفحه‌نمایش و همچنین منحنی بودن، را دارا هستند و از همین رو از جمله شیک‌ترین و زیباترین تلویزیون‌های موجود به شمار می‌روند.

تلویزیونی که در این نوشتار به بررسی آن خواهیم پرداخت یکی از همین تلویزیون‌های سری 9000 است. تلویزیون سامسونگ مدل HUC9990 با دارا بودن صفحه‌نمایشی 65 اینچی – البته مدل‌های 55 و 75 اینچی آن نیز موجود اند –  و منحنی از جمله تاپ‌ترین تلویزیون‌های بازار محسوب می‌شد و البته هنوز هم از رونق نیفتاده‌است. کیفیت تصویر این تلویزیون 4K است و در صورت دسترسی به این نوع محتوا می‌تواند تجربه‌ی تماشای تصاویری بسیار با کیفیت را برای کاربر فراهم آوَرَد. افزون بر این به سبب طراحی منحنی و کم حاشیه ای که دارد می‌تواند در افزایش زیبایی محیطی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد نقشی مؤثر داشته باشد.

در ادامه با مجله‌ی راگهی همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به هرآن‌چه که به این تلویزیون مرتبط است.

خرید و فروش انواع تلویزیون دست‌دوم در اپلیکیشن راگهی

دانلود اپلیکیشن راگهی

ثبت رایگان آگهی در راگهی

بررسی تلویزیون سامسونگ مدل HUC9990 | طراحی

اولین چیزی که در طراحی این تلویزیون جلب‌نظر می‌کند، طراحی منحنی‌اش است. به واسطه‌ی این طراحی منحنی، زیبایی تلویزیون افزایش یافته و می‌تواند مدرن بودن مکانی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد را افزایش دهد. حاشیه‌های صفحه‌نمایش خیلی باریک نیستند، اما درعین‌حال در زیبایی این تلویزیون در نمای روبه‌رو مؤثر اند.

پایه‌ی تلویزیون از نوع منحنی است و به‌واسطه‌ی رنگ خاصی که دارد توانسته از جمله عواملی باشد که بر زیبایی ظاهری تلویزیون تأثیر گذار بوده‌است. یک دوربین هم در لبه‌ی بالایی تلویزیون برای مکالمه‌ی تصویری و سایر نرم افزارها تعبیه شده که برای استفاده از آن می‌بایست به نرمی‌ فشارش داد تا بیرون آید.

از نمای جانبی شاهد تلویزیونی خیلی باریک نیستیم. ضخامت تلویزیون به نسبت بسیاری از تلویزیون‌های جدید ال جی و سامسونگ کمی ‌زیاد است اما به گونه‌ای نیست که نتوان آن را باریک خواند.

چه از این تلویزیون بر روی میز استفاده شود و چه بر روی دیوار، در افزایش زیبایی منزل نقشی مؤثر دارد. البته پایه‌ی آن، چنان که باید و شاید، مستحکم نیست و ممکن است به‌هنگام استفاده بر روی میز نتواند آن‌چنان اطمینان کاربر را جلب کند اما در صورت استفاده بر روی دیوار مشکل خاصی وجود ندارد.

در کل، تتلویزیون سامسونگ مدل HUC9990 از طراحی مناسبی برخوردار است و با چشم‌پوشی از برخی موارد، می‌توان از لحاظ طراحی به آن نمره‌ی قابل‌قبول داد.

بررسی تلویزیون سامسونگ مدل HUC9990

بررسی تلویزیون سامسونگ مدل HUC9990 | کیفیت تصویر

نوردهی صفحه‌نمایش تلویزیون سامسونگ مدل HUC9990 از کناره‌ها صورت می‌گیرد و به همین سبب است که امکان کاهش ضخامت تلویزیون برای سامسونگ به وجود آمده است.

صفحه‌نمایش این تلویزیون از نوع صفحه‌نمایش‌هایی است که با به‌کارگیری قابلیت Local Dimming در آن‌ها تاریکی و روشنایی تصاویر توسط خود تلویزیون کنترل می‌شوند. در واقع میزان نقاطی که تلویزیون قادر به کنترل تاریکی و روشنایی آن‌هاست در تلویزیون‌های مختلف متفاوت است اما این اتفاق باعث می‌شود که شاهد کنتراست بالای تصاویر باشیم و جزئیات را با اختلاف بیشتری مشاهده کنیم. در واقع با کنترل تاریکی و روشنایی توسط قابلیت Local Dimming، که سامسونگ آن را با نام Micro Dimming به کار گرفته، تصاویر تیره با تیرگیِ بیشتر، یعنی با سیاهیِ عمیق، و تصاویر روشن با روشنیِ بیشتر، به نمایش درمی‌آیند و این‌گونه وضوح و واقعیت تصویر را افزایش می‌دهند.

در بالا گفتیم که در تلویزیون سامسونگ مدل HUC9990 از صفحه‌نمایش منحنی استفاده شده‌است. بسیاری می‌گویند که صفحه‌نمایش منحنی در نمایش تصاویر هیچ تفاوتی با صفحه‌نمایش تخت ندارد. اگر از حق نگذریم، به‌هنگام تماشای تصاویر در تلویزیون‌های منحنی اندکی عمق تصویر بیشتر از تصاویر در تلویزیون‌های تخت است و به‌نوعی گویا تصاویر را در حالت سه بعدی تماشا می‌کنیم. البته این عمق تصویر آن چنان زیاد نیست که بتوان بر روی آن تأکید کرد. همچنین زاویه دید در تلویزیون‌های منحنی، آن هم به سبب آن که کناره‌ها به نسبت تلویزیون‌های تخت بیشتر کشیده شده اند، بیشتر است اما با این حال باز هم بهتر است از نمای رو به رو به صفحه‌نمایش تلویزیون نگریسته شود.

فارغ از این موارد، کیفیت تصویر این تلویزیون 4K یا همان UHD است و به‌هنگام پخش محتواهای 4K کیفیت تصویر خارق‌العاده‌ای را نمایش می‌دهد.

در کل کیفیت تصویر تلویزیون HUC9990 در وضعیت مناسبی است و می‌تواند کاربر معمولی را راضی نگاه دارد. اما نکته‌ای منفی که در ارتباط با کیفیت تصویر این تلویزیون وجود دارد و می‌بایست گفته شود این است که صفحه‌نمایش این تلویزیون براق است و استعداد زیادی برای انعکاس و بازتاب نور دارد؛ از این رو باید تا جای امکان از این تلویزیون در مقابل پنجره یا هر مکانی که پرنور است استفاده نشود.

بررسی تلویزیون سامسونگ مدل HUC9990

تلویزیون سامسونگ مدل HUC 9990 به‌مانند دیگر تلویزیون‌های سری 9000 سامسونگ از تکنولوژی پخش تصاویر سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند. در واقع این تلویزیون از سه‌بعدیِ اکتیو پیشتیبانی می‌کند. اما سه‌بعدیِ اکتیو چیست؟

در پخش سه‌بعدی از نوع اکتیو، تصاویر متفاوتی برای چشمان راست و چپ پخش می‌شوند. یعنی یک تصویر برای چشم راست پخش می‌شود و یک تصویر برای چشم چپ. به واسطه‌ی عینک مخصوصی که برای سه بعدی اکتیو مورد استفاده قرار می‌گیرد هر یک از چشم‌ها صرفاً قادر به مشاهده‌ی تصاویرِ مخصوص خود خواهند بود. یعنی چشم چپ صرفاً تصاویری را می‌بیند که برای چشم چپ پخش می‌شوند و این قضیه برای چشم راست نیز صادق است.

البته سامسونگ سعی کرده که عینک سه‌بعدی این تلویزیون را به‌گونه‌ای طراحی کند که از قیمت آن کاسته شده و همچنین دردسرهای کمتری به‌هنگام استفاده داشته باشد. نکته‌ی دیگر آن که عموماً عینک‌های سه‌بعدی اکتیو از وزن زیادی برخوردار اند و پس از مدتی استفاده ممکن است موجب آزار کاربر شوند. اما سامسونگ به این مورد نیز توجه کرده و سعی بر آن داشته تا با کاستن از وزن عینک سه بعدی این تلویزیون، این مشکل را نیز برطرف سازد. گفتنی است که به‌هنگام خرید، 4 عینک اکتیو به صورت رایگان در جعبه وجود دارند.

فارغ از این موارد، در کل وضعیت تلویزیون در قسمت صفحه‌نمایش و همچنین پخش سه‌بعدی خوب و راضی‌کننده است.

بررسی تلویزیون سامسونگ مدل HUC9990  | کیفیت صدا

از دو بلندگوی 10 واتی و دو ساب‌ووفر 10 واتی در این تلویزیون استفاده شده تا شاهد 40 وات توان صدا باشیم. این میزان برای محیط‌های با مساحت بالا نیز مناسب است و می‌توان فیلم‌ها را بدون هیچ مشکلی در محیطی بزرگ تماشا کرد. البته ممکن است کسانی که خواهان شنیدن صداها با رنج صدایی بالا هستند نیاز به سیستم صوتی جداگانه را احساس کند. کیفیت صدا نیز مناسب است و سامسونگ از طریق قابلیت‌های مختلفی درصدد افزایش کیفیت صدا در این محصول خود برآمده است.

هوشمندی

به‌واسطه‌ی اپلیکیشن Samsung Smart View، که هم برای اندروید و هم برای iOS  وجود دارد، می‌توان کنترل تلویزیون را به دست گرفت. افزون بر این، این اپلیکیشن امکان مشاهده‌ی تصاویر تلویزیون بر روی گوشی و تبلت را نیز فراهم می‌سازد.

امکان مناسب دیگری که این اپلیکیشن فراهم می‌سازد این است که می‌توان تلویزیون را بر روی شبکه‌ی مثلاٌ آی فیلم قرار داد و از طریق تبلت و به واسطه‌ی یک ورودی دیگر، شبکه ای که فوتبال پخش می‌کند را تماشا کرد.

تلویزیون سامسونگ مدل HUC 9990 نام هوشمند را یدک می‌کشد، یعنی از سیستم‌عامل برخوردار است. البته این سیستم‌عامل نمی‌تواند عملکرد تلویزیون را به عملکرد کامپیوتر، گوشی و تبلت مانند کند اما برای افزایش سرعت تنظیمات، استفاده از اپلیکیشن‌های سامسونگ و همچنین فراهم‌آوردن امکان وب‌گردی با تلویزیون بد عمل نمی‌کند.

وب‌گردی از طریق این تلویزیون مناسب است و ایرادی آن‌چنانی نمی‌توان به آن گرفت. تماشای آنلاین ویدئوها نیز به‌خوبی قابل انجام است، البته اگر سرعت اینترنت مناسب باشد.

قابلیت مناسبی که در تلویزیون سامسونگ مدل HUC9990  وجود دارد قابلیت تصویر در تصویر است. به‌واسطه‌ی این قابلیت می‌توان در یک بخش از تصویر، فیلم تماشا کرد و در بخشی دیگر به وب گردی پرداخت. افزون بر این موارد، امکان استفاده از اپلیکیشن‌های فروشگاه سامسونگ نیز در این تلویزیونِ هوشمند وجود دارد.

به این نکته هم باید اشاره کنم که از اکثر فرمت‌های صوتی و تصویری نیز در این تلویزیون پشتیبانی می‌شود. امکان پشتیبانی از زیرنویس فارسی نیز وجود دارد. این تلویزیون LED از گیرنده دیجیتال داخلی برخوردار است و به همین واسطه صرفاً با استفاده از یک آنتن امکان تماشای شبکه‌های صدا و سیما را برای کاربر فراهم می‌سازد.

بررسی تلویزیون سامسونگ مدل HUC9990

ورودی‌های تلویزیون

در قسمت پورت‌ها نیز می‌توان به این تلویزیون نمره‌ی عالی داد. وجود 4 پورت HDMI، 3 پورت USB، 1 پورت کامپوننت، 1 پورت کامپوزیت، 1 پورت RF دیجتال، 1 پورت RF آنالوگ، 1 پورت اپتیکال صدا، 1 پورت شبکه و همچنین 1 خروجی هدفون مواردی هستند که دادنِ نمره‌ی عالی به این تلویزیون در بخش پورت‌ها را اجتناب‌ناپذیر می‌سازند.

سخن آخر

طراحی تلویزیون سامسونگ مدل HUC9990 اگر خیلی عالی نباشد، خوب است. پایه‌ی آن زیباست اما استحکام کافی ندارد و نمی‌تواند اطمینان کاربر را از عدم سقوط تلویزیون جلب کند. کیفیت تصویر، چنان که در بالا گفتیم، مناسب است و در صورت دسترسی به محتوای 4K مناسب‌تر نیز خواهد بود. نمایش بسیار تیره‌ی تصاویر تیره و نمایش بسیار روشن تصاویر روشن موجب افزایش کنتراست شده و به‌واسطه‌ی این مورد، کاربر تصاویر را با اختلاف زیاد و جزئیات فراوان مشاهده می‌کند.

قابلیت پخش سه‌بعدی نیز از جمله عواملی است که در بالا بودن قیمت این تلویزیون نقش دارند. با وجود آن‌که پخش سه‌بعدی دیگر آن رونق پیشین را ندارد، هنوز هم می‌تواند در صورت دسترسی به محتوای سه بعدی موجب لذت کاربر شود. این تلویزیون با پشتیبانی از قابلیت پخش سه‌بعدی از نوع اکتیو و همچنین ارائه‌ی  4 عینک اکتیوِ سبک به صورت رایگان می‌تواند برای کسانی که به دنبال تماشای محتوای 3 بعدی هستند گزینه ای مناسب باشد. پخش تصاویر سه بعدی در این دستگاه به شکل مناسبی صورت می‌گیرد و کیفیت این تصاویر در وضعیتی قابل قبول به سر می‌برد.

کیفیت صدا نیز، همانطور که در بالا گفتیم، در وضعیت مناسبی است و می‌تواند اکثریت کاربران را راضی نگاه دارد. اگر به دنبال صدای خیلی زیاد هستید نباید روی بلندگوهای این تلویزیون حساب کنید. به جای آن می‌توانید از یک سیستم صوتی جداگانه استفاده نمایید. با اتصال سیستم صوتی جداگانه از طریق درگاه اپتیکال صدا یا بلوتوث به این تلویزیون می‌توانید صدای خیلی زیاد را تجربه کنید.

پردازنده‌ی 4 هسته ای این تلویزیون عملکردی نسبتاً سریع و قدرتمند را برای آن به ارمغان آورده و به‌هنگام وب گردی و گشت و گذار در تنظیمات تلویزیون مشکلی در کاهش سرعت وجود ندارد. البته عملکرد به مانند عملکرد کامپیوتر نیست، اما به گونه ای هم نیست که موجب آزار شود.

وجود یک دوربین 5 مگاپیکسلی در بالای تلویزیون برای مکالمه تصویری، تاچ پد ریموت کنترل و برخی موارد دیگر نیز از جمله مواردی هستند که می‌توانند کاربران حرفه ای را نیز به خرید این تلویزیون سوق دهند.

در کل اگر قصد هزینه ای بالا دارید و به دنبال یک تلویزیون با امکانات می‌گردید، این تلویزیون می‌تواند به عنوان گزینه ای مناسب در میان گزینه‌های شما وجود داشته باشد.

خرید و فروش انواع تلویزیون دست‌دوم در اپلیکیشن راگهی

دانلود اپلیکیشن راگهی

ثبت رایگان آگهی در راگهی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + یک =