رآگهی
رآگهی

امکانات مایکروفرهای جدید | مایکروفرهای امروزی چه آپشن‌هایی دارند؟

در دنیای فناوری همواره پیشرفت صورت می‌گیرد و به‌همین‌سبب محصولات جدیدتر به امکاناتی مجهز هستند که محصولات قدیمی فاقد این امکانات اند. این قضیه در مایکروفرها یا همان مایکروویوها نیز قابل مشاهده است. مایکروفرهای امروزی از امکاناتی برخوردار اند که آن‌ها را در مایکروفرهای قدیمی نمی‌ببینیم. در این نوشتار به معرفی امکانات مایکروفرهای جدید می‌پردازیم.

خرید انواع لوازم خانگی دست دوم در اپلیکیشن راگهی

لینک دانلود اپلیکیشن راگهی | ثبت رایگان آگهی

امکانات مایکروفرهای جدید

1- برنامه‌های گرم‌کردن و پختن

از اصلی‌ترین کاربردهای مایکروفر می‌توان به گرم کردن و پختن اشاره داشت. این دو کاربرد در مایکروفرهای امروزی توسط برنامه‌های اتوماتیک مختلفی که برای این کار، چه به صورت ایرانی و چه به صورت فرنگی، طراحی شده صورت می‌گیرند. البته این برنامه‌ها در مایکروفرهای گران‌قیمت‌تر بیش‌تر از مایکروفرهای ارزان‌قیمت‌تر هستند، اما به صورت کلی در مایکروفرهای جدید برای گرم‌کردن و پختن غذاها تنها به فشار دادن چند دکمه نیاز است.

2- حس‌گرهای هوشمند

حس‌گرهای هوشمند از دیگر امکانات مایکروفرهای جدید هستند. با استفاده از این حس‌گر‌ها، می‌توان در زمان صرفه‌جویی کرد. این حس‌گرهای هوشمند فرایند پخت غذا را بسیار سریع و آسان کرده و به این ترتیب آسودگی را برای کاربران به همراه دارند. برخی از آن‌ها عبارت اند از: حس‌گر قدرت، حس‌گر زمان و حس‌گر رطوبت.

امکانات مایکروفرهای جدید

3- سیستم تمیزکن خودکار

به‌واسطه‌ی این سیستم، بدون آن که نیازی به مواد شیمیایی باشد، خود دستگاه از طریق حرارت، درون محفظه‌ی مایکروفر را تمیز می‌کند و اثری از جرم و چربی باقی نمی‌گذارد.

4- هیتر زغالی

هیتر زغالی از دیگر امکانات مایکروفرهای جدید است. هیتری که از آن با صفت زغالی یاد می‌شود نخستین بار توسط ال‌جی به کار گرفته شد. این هیتر به واسطه‌ی ایجاد حرارت با استفاده از زغال‌های رشته‌ای موجود در المنت می‌تواند غذا را به صورت برشته و آبدار تهیه کند و این‌گونه موجب آن ‌شود که چربی و نمک افزایش نیابند و همچنین ویتامین‌های موجود در مواد غذایی حفظ شوند.

5- یخ‌زدایی

از جمله بهترین ویژگی‌هایی که در مایکروفرها دیده می‌شود همین ویژگی است. با استفاده از این ویژگی می‌توان بدون آن که از روش‌ها و فرآیندهای مضر استفاده شود مواد غذایی یخ‌زده را یخ‌زدایی کرد. مدت‌زمان این فرآیند کوتاه است اما زمان دقیق آن را نمی‌توان گفت چرا که این زمان نسبت به وزن و همچنین نوع غذا متفاوت است. نوع غذا از راه گزینه‌های موجود در صفحه نمایش و وزن غذا از طریق ترازو و یا حسگر وزن مایکروفر قابل تشخیص است.

6- محفظه‌ی استیل یا سرامیکی

در مایکروفرهای امروزی یا از محفظه‌های تمام‌استیل و یا از محفظه‌های سرامیکی استفاده می‌شود. این دو ضد باکتری، ضد زنگ و ضد خش هستند و همچنین به نسبت سایر محفظه‌ها تمیزی آن‌ها به‌آسانی صورت می‌پذیرد. بدیهی است که با این ویژگی‌ها، یعنی ضد خش و ضد زنگ و ضد باکتری، به‌واسطه‌ی استفاده از محفظه‌ی استیل و یا سرامیکی در مایکروفرهای امروزی چند گام به جلو برداشته شده است.

امکانات مایکروفرهای جدید
امکانات مایکروفرهای جدید

7- عملکرد تأخیری

این سیستم این امکان را برای کاربر فراهم می‌آورد که زمانی را برای آغاز کار و زمانی را برای پایان کار تنظیم کند.

8- قفل کودک

با استفاده از قفل کودک می‌توان از عدم دسترسی کودک به دستگاه اطمینان حاصل کرد.

9- کانوکشن

کانوکشن یکی دیگر از امکانات مایکروفرهای جدید است. مایکروفرهایی که دارای قابلیت کانوکشن هستند یک هوای داغ را به واسطه‌ی المنت تولید می‌کنند. این هوا می‌تواند از طریق یک فن در کل فضای مایکروفر پخش شود و به این ترتیب غذا با یکنواختیِ کامل پخته شود.

از ویژگی‌های خوب این آپشن یکی این است که موجب می‌شود غذا ویتامین‌ها و مواد مغذی خود را از دست ندهد. دوم آن که غذا در مدت‌زمانی کوتاه پخته می‌شود و این‌گونه در زمان کاربر نیز صرفه‌جویی خواهد شد. سوم آن که با استفاده از این قابلیت می‌توان کیک را در مایکروفر با سرعت و کیفیتی بهتر پخت.

10- بخارپز

بخارپز کردن غذا از جمله روش‌های خوب برای پختن غذاست زیرا علاوه بر آن‌که موجب حفظ مواد مغذی در غذا می‌شود رنگ و بو و طعم بهتری به غذا می‌دهد. در همین راستا، برخی مایکروفرها از ظرف مخصوص برای بخارپز کردن برخوردار اند و برخی دیگر به‌طور کامل امکان بخارپز کردن را فراهم کرده‌اند و به این ترتیب نیاز به استفاده از ظرف مخصوص را نیز از میان برده‌اند.

11- یخ‌زدایی با استفاده از روش توربو اینورتر

به‌جز یخ‌زدایی‌ای که در بالا به آن اشاره شد، یک یخ‌زدایی دیگر در برخی از مایکروفرهای گران‌قیمت‌تر وجود دارد که با استفاده از روش توربو اینورتر و بر اساس «تئوری آشفتگی» در مدت‌زمانی بسیار کوتاه انرژی مایکروفر را در فضای این دستگاه پخش کرده و عملیات یخ‌زایی را انجام می‌دهد.

12- گریل

از این قابلیت برای سرخ‌کردن و برشته‌کردن غذاها استفاده می‌شود. این قابلیت به‌واسطه‌ی المنت‌های حرارتی این کار را انجام می‌دهد.

13-  امکان تهیه‌ی ذرت بو داده

برخی مایکروفرها امکان پخت ذرت بوداده یا همان پاپ‌کورن را از طریق کلیدی مخصوص فراهم کرده‌اند. به این ترتیب می‌توان ذرت خام را در دستگاه گذاشت و با فشار دادن کلید مخصوص، ذرت بو داده تهیه کرد – آن هم به سادگیِ هرچه تمام‌تر.

14- گرمای بالا و پایین

مایکروفرهایی که از سیستم گرمای بالا و پایین برخوردار اند، هم از بالا و هم از پایین به غذا حرارت می‌دهند. این موجب می‌شود که غذا به صورت یکنواختی پخته شود و این‌گونه نباشد که قسمتی از آن پخته شود و قسمتی دیگر خام بماند. افزون بر این، با استفاده از این سیستم در مصرف برق نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

خرید انواع لوازم خانگی دست دوم در اپلیکیشن راگهی

لینک دانلود اپلیکیشن راگهی | ثبت رایگان آگهی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =