رآگهی
رآگهی

گران‌ترین مناطق تهران | 8 تا از گران‌ترین محله‌های تهران

تهران همچون بسیاری از کلان‌شهرهای دیگر جهان شهری طبقاتی است. درصدی از ساکنین تهران در منطقه‌هایی زندگی می‌کنند که قیمت یک متر خانه در آن‌ها حتی بیشتر از قیمت 10 متر خانه در برخی مناطق دیگر است. به این منطقه‌ها عمدتاً بالا شهر تهران، شمال شهر تهران و محله‌های لاکچری تهران گفته می‌شود. در ادامه به معرفی همین منطقه‌های بالاشهر تهران یا همان گران‌ترین مناطق تهران پرداخته خواهد شد.

با هم خواهیم دید که ثروتمندترین ساکنین تهران معمولاً در کدام محله‌ها زندگی می‌کنند.

گران‌ترین محله‌های تهران

تهران 22 منطقه دارد که البته بدون‌تردید گران‌ترین منطقه تهران از میان این 22 منطقه منطقه‌ی 1 است و بنابراین می‌توان آن را گران‌ترین منطقه تهران معرفی کرد. محله‌هایی که در زیر فهرست می‌شوند همه جزو منطقه 1 تهران هستند، اما فهرست محله‌هایی که در ادامه به ‌عنوان گران‌ترین محله‌های تهران معرفی می‌شوند به ترتیب گرانی نیست، بلکه این‌ها همه با هم گران‌ترین محله‌های تهران شناخته می‌شوند. ممکن است یک واحد آپارتمانی در یکی از همین محله‌ها نسبت به برخی دیگر از همین محله‌ها گران‌تر باشد و از همین رو نمی‌توان یک محله را به‌عنوان گران‌ترین محله تهران معرفی کرد و سپس سایر محله‌ها را به ترتیب به دنبال آن آورد.:

1- الهیه

گران‌ترین محله‌های تهران

 

الهیه یکی از گران‌ترین محله‌های تهران است و در منطقه 1 تهران قرار دارد. الهیه در جنوب محله‌ی تجریش قرار دارد و در دهه‌های اخیر همواره محل زندگی افراد مهم کشور و حتی خارجی‌هایی بوده که در تهران زندگی کرده‌اند. سفارتخانه‌های چند تا از کشورهای اروپا و آسیا از جمله سفارتخانه‌ی کشورهای دانمارک، بلژیک، سوییس، مصر، سوییس و مالزی در این منطقه واقع هستند.

خیابان فرشته که از مشهورترین خیابان‌های لوکس تهران است هم در همین محله‌ی الهیه قرار دارد.

2- نیاوران

محله نیاوران

نیاوران هم یکی دیگر از گران‌ترین محله‌های تهران است و در منطقه 1 قرار دارد. گفته می‌شود که مردم در گذشته برای جمع‌کردن نی به این منطقه می‌آمده‌اند و به همین دلیل رفته‌رفته‌ به نی‌آوران مشهور شده و سپس نام آن به نیاوران تبدیل شده است.

این منطقه بسیار شیب‌دار است و جزو مرتفع‌ترین محله‌های تهران محسوب می‌شود. از مشهورترین خیابان‌های آن می‌توان به خیابان نیاوران یا همان خیابان شهید باهنر اشاره داشت.

3- زعفرانیه

گران‌ترین محله‌های تهران

زعفرانیه یکی دیگر از بهترین محله‌های تهران است. این محله هم در منطقه‌ی 1 تهران و در شمال شهر واقع شده است. همچون محله‌ی نیاوران، زعفرانیه هم بسیار مرتفع است و حدود 1800 متر از سطح دریا فاصله دارد، بنابراین از مرکز شهر تهران اگر بخواهید به سمت زعفرانیه بروید سربالایی‌های زیادی را خواهید دید.

4- محمودیه

محله محمودیه تهران

محمودیه هم از محله‌های منطقه 1 تهران است و یکی از گران‌ترین محله‌های تهران به شمار می‌رود. این منطقه از دیرباز یکی از لوکس‌ترین منطقه‌های تهران بوده و در پایین محله‌ی زعفرانی قرار دارد. از چند دهه قبل عمدتاً مردان سیاسی ایران و همچنین تجار و ثروتمندان در محمودیه زندگی می‌کرده‌اند و می‌کنند.

خیابان محمودیه مشهورترین خیابان محله‌ی محمودیه است. گفتنی است که قیمت آپارتمان در این محله بسیار بالاست.

5- فرمانیه

گران‌ترین محله‌های تهران

فرمانیه هم از گران‌ترین محله‌های تهران است و در منطقه‌ی 1 واقع شده. این منطقه هم مرتفع است و برای رسیدن به آن باید از سربالایی‌ها عبور کرد.

خیابان فرمانیه یا خیابان شهید لواسانی خیابان اصلی محله‌ی فرمانیه است. نام فرمانیه گویا برگرفته از نام میرزا فرمانفرما نخست وزیر ایران در دوران قاجار است، کسی که زمین‌های آن منطقه همه از آنِ او بوده است.

در این منطقه هم چند تا از سفارت‌خانه‌ها وجود دارند از جمله باغ و سفارت ایتالیا، سفارت پادشاهی هلند، سفارت پادشاهی نروژ، سفارت پادشاهی سوئد، سفارت جمهوری چک و سفارت ترکمنستان.

6- کامرانیه

گران‌ترین محله‌های تهران

ششمین مورد از فهرست ما در مورد گران‌ترین محله‌های تهران محله‌ای‌ست که در جنوب نیاوران قرار دارد: کامرانیه.

کامرانیه بسیار شیب‌دار است و وقتی به سمت این محله بروید شیب را بیشتر از دیگر محله‌های گران و لوکس تهران احساس خواهید کرد. نام کامرانیه هم برگرفته از نام کامران میرزا یکی از شاهزاده‌های قاجاری (فرزند ناصرالدین شاه) برگرفته شده است.

سفارت ونزوئلا، سفارت لیبی، سفارت ایرلند، سفارت اسلوونی و اقامتگاه سفیر جمهوری چک از مهم‌ترین مکان‌های سیاسی کامرانیه هستند.

7- اقدسیه

اقدسیه هم از گران‌ترین محله‌های تهران است. همچون دو محله‌ی قبلی، نام این محله هم برگرفته از یکی از کسانی است که با حکومت قاجار ارتباط داشته‌اند. امینه اقدس نام یکی از همسران ناصرالدین شاه بود که صندوق‌دار ناصرالدین شاه اراضی این منطقه را به او بخشید و پس از آن نام آن اراضی با نام امینه اقدس همراه شد.

اقدسیه آپارتمان‌های بسیار گرانی دارد، طوری‌که قیمت برخی‌شان به متری 50 میلیون تومان هم می‌رسد.

8- ولنجک

گران‌ترین محله‌های تهران

هشتمین و آخرین مورد از فهرست ما محله‌ی ولنجک است. ولنجک از لوکس‌ترین محله‌های تهران است و قیمت زمین و آپارتمان در آن بسیار بالاست. بسیاری از سلبریتی‌های ایرانی در همین محله زندگی می‌کنند. مراکز خرید زیادی هم در ولنجک فعالیت دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مرکز خرید توچال، مرکز خرید ولنجک، مرکز خرید خلیج فارس و مرکز خرید گالریا اشاره داشت.

سفارتخانه ساحل عاج، صربستان، الجزایر و اوکراین در ولنجک واقع هستند.

ویژگی‌های مشترک محله‌های منطقه 1

  • اکثر محله‌های منطقه 1 تلفیقی از خانه‌های بزرگ و ویلایی سنتی و آپارتمان‌های آسمان‌خراش و لوکس هستند.
  • خیابان‌های این محله‌ها عمدتاً پهن و البته شیب‌دار است.
  • هوای محله‌های منطقه 1 پاک‌تر از سایر نقاط تهران است، خصوصاً محله‌های زعفرانیه و محمودیه.
  • اغلب آپارتمان‌های گران‌قیمت منطقه 1 فول‌امکانات و لاکچری هستند.
  • اکثر آپارتمان‌هایی که در محله‌های منطقه‌ی 1 تهران ساخته شده‌اند، متراژ بالایی دارند. عمدتاً بیش از 150 متر مربع هستند.
  • منطقه 1 در طی 100 سال گذشته عمدتاً بهترین منطقه‌ی تهران بوده و تقریباً همیشه منطقه‌ی ثروتمندان بوده است. از همین رو است که عمده‌ی زمین‌های این منطقه در گذشته در دست دربار شاهان قاجار بوده‌اند.

برای خرید و اجاره‌ی آپارتمان در منطقه‌ی 1 تهران و سایر مناطق می‌توانید از اپلیکیشن ثبت آگهی رایگان راگهی استفاده کنید.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =