رآگهی
رآگهی
آلبرتا

معرفی جاذبه‌های گردشگری آلبرتا

آلبرتا کجاست؟ معرفی جاذبه‌های گردشگری آلبرتا

آلبرتا یکی از ایالات غرب کاناداست که آن را خانه‌ی برخی از جذاب‌ترین مناظر کانادا می‌دانند. جایی که چمنزارها و کوه‌هایی با قله‌های سفید به هم می‌رسند و منظره‌ای تماشایی ایجاد می‌کنند. در آلبرتا می‌توانید یخچال‌های طبیعی خیره کننده و دریاچه‌های لاجوردی را در پارک‌های ملی بنف و جسپر ببینید. این پارک‌های ملی هر سال میلیون‌ها بازدیدکننده را به این استان می‌کشاند. در فصل زمستان هم علاقه مندان به اسکی می‌توانند برای تفریحات زمستانی به این منطقه سفر کنند. از معروف‌ترین شهرهای این منطقه می‌توان به کلگری و ادمونتون اشاره کرد که از پربازدیدترین شهرهای آلبرتا هستند. برای شناخت بیشتر این ایالت غربی با جاذبه‌های گردشگری آلبرتا بیشتر آشنا شوید.

10 تا از برترین جاذبه‌های گردشگری آلبرتا

  1. پارک ملی بنف (Banff National Park)

پارک ملی بنف 130 متری غرب کلگری قرار گرفته و پربازدیدترین جاذبه گردشگری در آلبرتا و یکی از شگفت انگیزترین پارک‌های ملی در کل کانادا است. اولین چیزی که در این پارک به چشم می‌آید مناظر زیبای کوهستانی است، جایی که در فصل زمستان محبوب‌ترین ریزورت‌های اسکی را در آن خواهید یافت. در کنار آن دریاچه‌های زیبا . شهر توریستی بنف نیز به زیبایی می‌درخشند. حیات وحش این منطقه نیز بسیار خاص و منحصر به فرد است. از خرس‌های گریزلی و سیاه گرفته تا گرگ‌ها و گوزن‌های کانادایی که اغلب در کنار جاده‌ها به چشم می‌خورند، برخی از زیباترین و خاص‌ترین جانوران را در این منطقه خواهید دید.

کوهپیمایی و پیاده روی از جمله محبوب‌ترین تفریحات تابستانی بنف است. مسیرهای متعددی در دل این طبیعت برای این کار وجود دارد. هرچند برخی ترجیح می‌دهند پارک را در حال رانندگی ببینند که برای آن نیز مسیر خاصی در نظر گرفته شده است.

  1. دریاچه لوییس (Lake Louise)

دریاچه لوییس جواهر درخشان پارک ملی بنف به شمار می‌رود که به دلیل داشتن آب‌های لاجوردی کریستالی که انعکاسی از تصویر کوهستان روبرویش را نشان می‌دهد بسیار شهرت دارد و منطقه‌ای محبوب بین عکاسان است. برای دیدن این دریاچه باید به شمال منطقه بنف بروید. بازدید از دریاچه لوییس می‌تواند طی سفری یکروزه از کلگری انجام شود. در کنار دریاچه به قدم زدن بپردازید و تصاویر به یادماندنی و زیبا بگیرید. همچنین امکان اجاره کردن قایق نیز وجود دارد که به قلب این دریاچه بروید و از آرامش آن لذت ببرید.

در زمستان این دریاچه یخ می‌زند و گاهی برف سنگینی روی آن می‌نشیند. بنابراین اگر دوست دارید تفریحاتی نظیر قایق سواری را از دست ندهید حتما فصل تابستان یا بهار را برای رفتن به این سفر انتخاب کنید. اما اگر دوست دارید به اسکی بپردازید، ریزورت اسکی دریاچه لوییس یکی از محبوب‌ترین مناطق برای این تفریح زمستانی در کانادا است. همچنین روستای دریاچه لوییس نیز در فاصله کمی از دریاچه واقع شده و اغلب گردشگران برای استراحتی کوتاه و خرید کردن یا امتحان کردن غذاهای متنوع آن به این روستا سر می‌زنند.

  1. دریاچه مورین (Moraine Lake)

پشت دریاچه لوییس، در انتهای یک مسیر کوهستانی پیچ در پیچ، دریاچه زیبای مورین در دره‌ای به نام دره‌ی ده قله (Valley of the Ten Peaks) رار گرفته است. این دریاچه یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آلبرتا است که اغلب گردشگران برای مناظر بکر و چشم نوازش به سوی آن قدم بر می‌دارند. هرچند به نسبت دریاچه لوییس، دریاچه مورین بازدید کمتری دارد. دریاچه مورین در سایه ده قله قرار گرفته که هر کدام 3000 متر ارتفاع دارند. اگر به کوهپیمایی علاقه مند باشید می‌توانید از بالای این کوه‌ها مناظری منحصر به فرد و تماشایی از این دریاچه ببینید.

  1. پارک ملی دریاچه‌های واترتون (Waterton Lakes National Park)

پارک صلح بین المللی یخی واترتون (Waterton-Glacier International Peace Park) در کوهستان راکی و مرز بین آلبرتا و ایالت مونتانا در آمریکا قرار گرفته است. سمت کانادایی آن پارک ملی دریاچه واترتون و سمت آمریکایی آن پارک ملی یخی نامیده می‌شوند. دریاچه‌های واترتون بخش کوچک‌تر این دو پارک را تشکیل می‌دهد اما در عین حال مناظری جذاب و تماشایی دارند که شامل کوه‌ها و دریاچه زیبای واترتون می‌شود. در نزدیکی این پارک ملی یک شهرک کوچک با امکانات گردشگری وجود دارد. بسیاری از گردشگران به این پارک می‌آیند و علاوه بر تماشای مناظر زیبا به کوهپیمایی می‌پردازند. برخی دیگر فضای پارک را مناسب کمپ می‌دانند و شب را در آن سپری می‌کنند. برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند شب را به یکی از هتل‌های اطراف یا خانه‌های محلی در شهرک نزدیک این پارک ملی بگذرانند.

  1. پارک ملی جسپر (Jasper National Park)

همانند بنف، جسپر هم نام پارک ملی و هم نام شهری است که در دل این پارک قرار گرفته. جسپر بزرگ‌ترین پارک ملی در کاناداست که فضایی به وسعت 10878 کیلومتر مکعب را به خود اختصاص داده. در این فضای وسیع دریاچه‌ها، آبشارها، کوهها، یخچال‌های طبعی و جنگل‌های متعددی وجود دارد. همه عناصر موجود در این پارک ملی با هر آنچه در فضاهای مشابه در جنوب این کشور وجود دارد متفاوت است. اگرچه چهره متفاوت این پارک ملی موجب نشده به اندازه بنف بازدیدکننده داشته باشد که ممکن است به دلیل دور افتادگی آن و در دسترس‌تر بودن بنف باشد. معمولا اغلب بازدیدکنندگان این پارک ملی در فصل تابستان به این منطقه سفر می‌کنند و در سایر فصول اینجا خلوت و گاهی خالی از هر گردشگری است.

  1. فستیوال بزرگ کلگری (Calgary Stampede)

کلگری یک شهر مدرن و سرزنده است که ریشه‌های کابویی در آن وجود دارد. این پیشینه در بزرگترین رویداد این شهر بیشتر به چشم می‌آید. فستیوال بزرگ سالانه کلگری که با نام Calgary Stampede شناخته شده است یک رویداد ده روزه است که در اوایل ماه جولای برگزار می‌شود. این رویداد یک رویداد مهم برای علاقه‌مندان به دنیای وسترن است. از سرتا سر کانادا همه علاقه مندان به این تم خاص در این رویداد شرکت می‌کنند. این فستیوال بزرگ شامل نمایشگاه‌های فرهنگی، موسیقی کانتری و تفریحات خاص فضای باز دیگر می‌شود. فضای این رویداد بسیار شاد و پرهیجان است و در این مدت گردشگران می‌توانند برخی از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی که اغلب صبحانه‌های رایگان هستند را امتحان کنند.

  1. ریزورت اسکی سانشاین ویلج (Sunshine Village Ski Resort)

روستای سانشاین درست بیرون شهر بنف قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین ریزورت‌های اسکی در آلبرتا است. هرچند در فصل تابستان هم این منطقه برای کوهپیمایی و پیاده روی بسیار مناسب و خوش منظره است. اما در زمستان معمولا طرفداران بیشتری دارد که اغلب اسکی بازانی هستند که از سراسر جهان برای این تفریح شیرین به این ریزورت سفر می‌کنند. معمولا از پایین کوه یک اتوبوس بازدیدکنندگان را تا جای ممکن بالا می‌برد تا به ریزورت اصلی برسند و از امکانات آن استفاده برده و تفریح کنند.

  1. برج کلگری (Calgary Tower)

برج کلگری یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در کلگری است که خط آسمان این شهر را مشخص می‌کند. همچنین بالای این برج یک سکوی تماشای 360 درجه وجود دارد که بلندترین سکوی تماشا از این نوع در جهان محسوب می‌شود. در روزهای یکه هوا صاف است به راحتی می‌توان کوه‌ها را در دوردست تماشا کرد و در روزهای معمولی نیز تصویری زیبا و تماشایی از شهر مشخص است. Sky 360 یک رستوران گردان در بالای این برج است که در ارتفاع 155 متری واقع شده است. غذا خوردن در این رستوران که دیوارهای شیشه‌ای دارد بسیار لذتبخش خواهد بود.

  1. موزه دیرینه شناسی (Museum of Paleontology)

با فاصله 140 کیلومتری شمال شرق کلگری یک شهر کوچک به نام درامهلر (Drumheller) قرار گرفته که به آن «شهر دایناسورها» گفته می‌شود. تقریبا 75 میلیون سال پیش گونه‌های مختلفی از دایناسورها در این منطقه زندگی می‌کردند که فسیل‌های آن‌ها در اطراف شهر پیدا شده است. موزه رویال تایرل (Royal Tyrell Museum) جاییست که برخی از این کشفیات در آن به نمایش گذاشته می‌شود و نگاهی عمیق‌تر به تاریخچه این منطقه دارد. در اطراف درامبهلر تالاب‌های متعددی وجود دارد. همچنین مسیرهایی برای پیاده روی در میان صخره‌هایی با اشکال مختلف در نظر گرفته شده است. «مسیر دایناسور» یک مسیر برای رانندگی اطراف این منطقه است که گردشگران را با اصلی‌ترین جاذبه‌های منطقه آشنا می‌کند.

  1. مرکز خرید وست ادمونتون (West Edmonton Mall)

مرکز خرید بزرگ وست ادمونتون بیش از یک مرکز خرید ساده است که فقط فروشگاه داشته باشد. داخل این مجموعه بزرگ علاوه بر فروشگاه‌ها، یک پارک آبی، زمین اسکی روی یخ، مینی گلف، آکواریوم، سالن تئاتر و چندین رستوران وجود دارد. در حقیقت مرکز خرید وست ادمونتون یک مرکز تفریحی واقعی است که برای هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد و قطعا محیطی مناسب برای خانواده‌هایی است که با سلایق مختلف به سفر می‌روند. در این مرکز خرید هر کدام می‌توانند به تفریح مورد علاقه خودشان بپردازند.

چطور به آلبرتا سفر کنیم؟

برای سفر به آلبرتا نیاز به ویزای کانادا دارید. بنابراین باید چند ماه پیش از سفرتان نسبت به گرفتن وقت سفارت کانادا اقدام کنید. توصیه ما این است که این کار را به آژانس‌های معتبر بسپارید چرا که روند اخذ ویزای کانادا کمی پیچیده است و رفت و آمدهای متعددی نیاز خواهد داشت که از آنجایی که سفارت کانادا در ایران نیست باید چندین بار به خارج از کشور سفر کنید که می‌تواند هزینه‌بر باشد. اما اگر این کار را به آژانس‌های معتبر اخذ ویزا نظیر ساحل شنی بسپارید از زمان گرفتن وقت سفارت تا زمانی که ویزایتان صادر شود همه چیز طبق روال پیش خواهد رفت و شما فقط در مواقع ضروری باید خودتان شخصا در سفارت حضور داشته باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =