رآگهی
رآگهی
انواع کابل تلویزیون

معرفی انواع کابل تلویزیون | از کابل 3.5 میلی‌متری تا کامپوننت

در نوشتار مربوط به انواع پورت تلویزیون با هم دیدیم که تلویزیون‌های هوشمند معمولاً از چه پورت‌هایی برخوردار هستند، در این نوشتار اما به معرفی انواع کابل تلویزیون می‌پردازیم. البته که تمرکز ما در ادامه روی کابل‌های رایج تلویزیون است.

خرید انواع تلویزیون دست دوم از اپلیکیشن راگهی

انواع کابل تلویزیون

1- کابل استریو 3.5 میلی متری

انواع کابل تلویزیون

احتمالاً کمتر کسی هست که از این نوع کابل استفاده نکرده باشد. اکثر هندزفری‌های استاندارد دارای پورت 3.5 میلی‌متری هستند، به‌همان‌ترتیب که اغلب تلفن‌های همراه نیز دارای پورت 3.5 میلی‌متری هستند و با استفاده از این کابل و پورت می‌توان از طریق تلفن همراه به گوش‌دادن به موسیقی پرداخت و یا حتی پاسخ تماس‌ها را داد. این کابل در مورد تلویزیون هم دقیقاً چنین کاربردی دارد.

2- کابل  RCA Composite

کابل  RCA Composite

کابل  RCA Composite کابلی‌ست سه شاخه با رنگ‌های زرد و سفید و قرمز. بعید است که چنین کابلی را ندیده باشید، اما احتمالاً نمی‌دانید که هر کدام از این کابل‌ها چه وظیفه و کارکردی دارند. یک کابل سیگنال‌های ویدئویی‌ای را با کیفیت استاندارد یا SD منتقل می‌کند و دو کابل دیگر وظیفه‌ی انتقال صدا را بر عهده دارند. این دو کابل صداها را تفکیک می‌کنند تا شنونده بتواند صدایی استریو را در اختیار داشته باشد.

نکته‌ی جالب در مورد این کابل این است که در واقع فرقی نمی‌کند که کدام کابل را به کدام پورت متصل کنید. رنگ‌بندی این کابل و پورت‌های مربوط به آن تنها به این منظور است که کاربر اطمینان حاصل کند که سیم ها را در هر دو سوی ورودی و خروجی هر دو دستگاه به درستی متصل کرده‌است.

3- کابل  VGA

انواع کابل تلویزیون

با استفاده از این کابل می‌توان کامپیوتر را به مانیتور متصل کرد. البته این تنها استفاده‌ی این کابل نیست. درحال‌حاضر از این کابل می‌توان برای اتصال کامپیوتر به ویدئو پروژکتور و صفحه‌نمایش‌های دیگر بهره گرفت.

4- کابل  Component RCA

Component RCA

کابل  Component RCA یکی دیگر از انواع کابل تلویزیون است. کارکرد این کابل مشابه کابل RCA Composite  است، اما این کابل برای اتصال به پورت Component طراحی شده است و به همین دلیل دارای 5 شاخه است. در این کابل رنگ‌های سفید و قرمز برای انتقال صدا و رنگ‌های آبی، قرمز و سبز برای انتقال تصویر هستند. کیفیت تصاویر منتقل‌شده با استفاده از کابل، بیشتر از کیفیت HD است. نکته‌ای که در مورد این نوع کابل وجود دارد و باید به آن اشاره کنم این است که  استفاده‌ی جابه‌جا از رنگ ها مشکلی در کارکرد آن ایجاد نمی‌کند.

5- کابل DVI

با استفاده از این کابل می توان کامپیوتر را به صفحه‌نمایش متصل کرد. سیگنال‌های منتقل‌شده با استفاده از این کابل به صورت دیجیتالی کامل یا همان DVI-D هستند. البته برخی از این کابل‌ها می‌توانند سیگنال‌های آنالوگ یا DVI-A را نیز منتقل کنند. نکته‌ی دیگر آن‌که درج حروف DVI-I نشان‌گر این نکته است که انتقال سیگنا‌ل‌ها هم به‌صورت دیجیتال و هم به‌شکل آنالوگ ممکن است.

سخن پایانی

آشنایی با جزئیات دستگاه‌هایی که با صرف پول نسبتاً زیاد آن‌ها را خریداری می‌کنیم به ما کمک می‌کند تا بتوانیم به بهترین نحو از آن‌ها استفاده کنیم. بسیار از خریداران و کاربران دستگاه‌های دیجیتال پیچیده و پیشرفته از مزیت‌ها و قابلیت‌های این دستگاه‌ها اطلاعات کافی ندارند و استفاده‌ی آنان از این دستگاه‌ها محدود به همان استفاده‌ای می‌شود که از دستگاه‌های قدیمی مشابه داشتند؛ اما با صرف اندکی زمان و به‌دست‌آوردن مقداری تجربه می‌توان با نحوه‌ی کارکرد قسمت‌های پیشرفته‌تر این دستگاه‌ها آشنا شد و استفاده‌ی بهینه‌تری از آن‌ها داشت.

در آخر آن‌که برای خرید انواع تلویزیون دست دوم می‌توانید از اپلیکیشن راگهی استفاده کنید. راگهی اپلیکیشنی برای ثبت رایگان آگهی است. چه بخواهید لوازم برقی دست‌دوم‌تان را بفروشید و چه به‌دنبال خرید لوازم برقی دست‌دوم باشید در هر صورت می‌توانید از اپلیکیشن راگهی بهره ببرید. برای دانلود و نصب اپلیکیشن راگهی می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دانلود اپلیکیشن راگهی از گوگل پلی

دانلود مستقیم اپلیکیشن راگهی – ثبت رایگان آگهی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =