رآگهی
رآگهی

معرفی کامل محله صادقیه در تهران

صادقیه یکی از معروف‌ترین محله‌های غرب تهران است و به‌سبب نزدیکی به مراکز اداری و تجاری فراوان، بسیاری این محله را به‌عنوان محل سکونت خود انتخاب می‌کنند. علاوه بر این دسترسی مناسب این محله به‌سبب نزدیکی به بزرگراه‌های مهم، هوای نسبتاً پاک، بافت نوساز و معماری زیبای آپارتمان‌ها دلایلی دیگری هستند که صادقیه را به یکی از محله‌های محبوب برای پایتخت‌نشینان تبدیل کرده‌اند. با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی‌ها و امکانات محله‌ صادقیه تهران بیش‌تر آشنا کنیم.

دسترسی به صدها آگهی اجاره خانه در اپلیکیشن راگهی

راهنمای محله صادقیه تهران

1- فلکه‌ی دوم صادقیه نماد محله صادقیه

در محله صادقیه دو میدان یا فلکه‌ی مهم به نام‌های فلکه‌ی اول و دوم صادقیه قرار گرفته‌اند که فلکه‌ی دوم به‌سبب موقعیت ویژه‌ای که دارد به نمادی از این محله تبدیل شده‌است. این فلکه – که دو بزرگراه محمدعلی‌جناح و شهیداشرفی اصفهانی را در مسیر شمال-جنوب به‌هم متصل می‌کند – از خیابان‌های ستارخان و آیت‌الله‌کاشانی در مسیر شرق-غرب قابل‌دسترسی است. علاوه بر دسترسی‌های آسان به این فلکه، احداث مجتمع‌های تجاری و اداری فراوان در اطراف این فلکه و هم‌چنین در حدفاصل آن با فلکه‌ی اول صادقیه، سبب رونق و تکاپوی هرچه بیش‌تر این میدان مهم شده‌است.

فلکه دوم صادقیه

2- موقعیت قرارگیری

همان‌طور که پیش‌تر گفته‌شد، صادقیه یکی از محله‌های معروف و محبوب غرب تهران است. این محله در مجاورت محله‌هایی نظیر ستارخان، پونک، طرشت، فردوس و مرزداران قرار گرفته‌است. بر اساس تقسیم‌بندی‌های شهرداری تهران، این محله جزو مناطق 2 و 5 شهرداری تهران است که در بین چهار بزرگراه شیخ‌فضل‌الله‌نوری در جنوب، حکیم در شمال، یادگارامام در شرق و جناح و اشرفی‌اصفهانی در غرب قرار گرفته‌است. از خیابان‌های مهم این محله می‌توان به خیابان‌های جلال‌آل‌احمد، سازمان‌آب، آیت‌الله‌کاشانی، بلوار مرزداران و ستارخان اشاره کرد.

3- دسترسی

قرارگیری صادقیه در نزدیکی بزرگراه‌های مهم، دسترسی بسیار مناسبی به این محله فراهم آورده‌است. اگر از وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو یا اتوبو‌س‌های بی‌آرتی استفاده می‌کنید، خوب است بدانید که این محله از این نظر بسیار برای‌تان مناسب است. یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های مترو پایتخت یعنی مترو صادقیه در این محله و در حوالی فلکه‌ی دوم قرار گرفته‌ که از طریق این ایستگاه می‌تواند به هر نقطه‌ای از پایتخت عزیمت کنید.

به‌علاوه این ایستگاه یکی از دو ایستگاهی است که می‌توانید از طریق آن‌ها بین استان‌های تهران و البرز سفر کنید. یکی دیگر از ایستگاه‌های مترو که دسترسی خوبی به این محله دارد مترو طرشت در بخش جنوبی آن است. خط 10 بی‌آرتی تهران نیز در این محله ایستگاه‌های متعددی نظیر مرزداران، مسجدجامع، سازمان آب و صادقیه-جناح دارد که دسترسی به این محله را از طریق اتوبوس‌های تندرو میسر می‌کند.

4- سکونت در محله‌ی صادقیه

صادقیه از آن محله‌های پایتخت است که قیمت مسکن در خیابان‌های مختلف آن‌ها بسیار متنوع است، اما در یک نگاه کلی می‌توان قیمت مسکن در این محله را متوسط رو به بالا ارزیابی کرد. خیابان‌های آیت‌الله‌کاشانی، مرزداران، بهنام، مهران و بخش‌های از خیابان جلال‌آل‌احمد جزو خیابان‌های لوکس و گران این محله هستند. در مناطق طرشت، سازمان آب، بلوار فردوس خصوصاً در بخش غربی، ستارخان و بخش‌هایی از خیابان جلال‌آل‌احمد می‌توان آپارتمان‌هایی با قیمت‌های پایین‌تر پیدا کرد.

محله صادقیه تهران

5- امکانات

در صادقیه مراکز خرید فراوانی وجود دارد. علاوه بر میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای متعددی نیز برای تامین مایحتاج زندگی ساکنان این محله احداث شده‌اند. در محله‌ی صادقیه و محله‌های مجاور آن مراکز خرید و پاساژ‌های معروف و مهمی قرار گرفته‌است که بسیاری از پایتخت‌نشینان برای خرید به این مراکز مراجعه می‌کنند. برج گلدیس، مرکز خرید تیراژه، بازار سنتی ستارخان و مرکز خرید افق برخی از این مراکز خرید معروف هستند.

از مراکز درمانی محله‌ی صادقیه می‌توان به بیمارستان‌های تخصصی ابن‌سینا و پیامبران، مرکز بهداشتی و درمانی منطقه 5 و درمانگاه‌های شبانه‌روزی اشاره کرد.

محله صادقیه به‌سبب نزدیکی به یکی از بزرگترین پارک‌‌های جنگلی پایتخت یعنی پارک پردیسان، دسترسی بسیار خوبی به این پارک از طریق بزرگراه یادگار امام دارد. علاوه بر این پارک‌های اشرفی‌اصفهانی، پرند، ارمکان، آزادی و شهروند با فضاهای سبز زیبا و امکانات رفاهی و ورزشی در نقاط مختلف این محله قرار گرفته‌اند.

محله صادقیه تهران

سخن آخر

در این نوشتار به معرفی یکی از محله‌های خوب و معروف غرب پایتخت یعنی محله صادقیه پرداخته‌شد. بافت نوساز، دسترسی خوب، مراکز خرید فراوان، نزدیکی به کرج و قیمت‌های نسبتاً مناسبِ مسکن دلایلی هستند که قطعاً شما را به سکونت در این محله ترغیب می‌کنند. امیداریم با مطالعه این مطلب دید خوبی از محله صادقیه و امکانات و ویژگی‌های آن برای شما ایجاد کرده‌باشیم.

ثبت آگهی رایگان در اپلیکیشن راگهی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + یازده =