رآگهی
رآگهی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی | نو و دست دوم

احتمالاً می‌دانید که درحال‌حاضر تعداد برندهای ماشین لباسشویی بسیار افزایش یافته، اما این موضوع زمانی خود را بیش‌تر نشان می‌دهد که هر یک از شما قصدِ خرید ماشین لباسشویی داشته باشید. آن زمان است که با مواجهه با تعدد برندها و مارک‌ها و همچنین تعدد مدل‌هایِ هر برند، خود را سردرگم احساس می‌کنید و نمی‌دانید که کدام‌یک از آن‌ها می‌توانند گزینه‌ی بهتری برای خرید باشند. نگران نباشید. در این نوشتار از مجله‌ی راگهی سعی خواهیم کرد که با معرفی امکانات و ویژگی‌های ماشین لباسشویی‌های جدید مانع از آن شویم که به هنگام خرید ماشین لباسشویی چه نو و چه دست دوم احساس سردرگمی داشته باشید. تنها کاری که شما می‌بایست انجام دهید این است که این نوشتار تحت عنوان راهنمای خرید ماشین لباسشویی را با دقت تا به انتها بخوانید و همچنین بر اساس آن‌چه که در ادامه خواهیم گفت نیازهای‌تان را در نظر بگیرید و بر طبق نیازهای‌تان درصدد خرید برآیید.

در ضمن برای خرید انواع ماشین لباسشویی دست دوم می‌توانید از اپلیکیشن راگهی استفاده کنید. برای دانلود اپلیکیشن راگهی از گوگل پلی یا بازار روی لینک‌های هر یک کلیک کنید.

نکات خرید ماشین لباسشویی

1- کلاً دو نوع ماشین لباسشویی داریم

به طور کلی دو نوع ماشین لباسشویی وجود دارد: یا ماشین لباسشویی از نوع درب از بالا است و یا از نوع درب از جلو.

ماشین‌لباسشویی‌های درب از بالا امروزه آن محبوبیت قبل را ندارند و کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود. این نوع ماشین‌لباسشویی‌ها عموماً از قیمت کمتری به نسبت ماشین لباسشویی‌های درب از جلو برخوردار اند، به همین دلیل می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای کسانی باشند که خواهان صرف هزینه‌ای زیاد برای خرید ماشین لباسشویی نیستند.

ماشین لباسشویی درب از بالا
راهنمای خرید ماشین لباسشویی

از دیگر مزایای ماشین لباسشویی‌های درب از جلو، افزون بر قیمت پایین، می‌توان به عدم‌نیاز به خم‌شدن به‌هنگام کار با ماشین نام برد. کاربران برای کار با این نوع ماشین آن‌چنان نیازی به خم شدن ندارند، مگر آن‌ها که محفظه‌ای عمیق دارند.

اما سوای این مزایا، برخی معایب نیز در این نوع ماشین‌لباسشویی‌ها وجود دارند. نخست آن که معمولاً کیفیت شست‌وشو در ماشین‌لباسشویی‌های درب از جلو بهتر از ماشین‌لباسشویی‌های درب از بالا است. دوم آن که سروصدای این نوع ماشین‌لباسشویی‌ها به‌نسبت ماشین‌لباسشویی‌های درب از جلو بسیار بیشتر است. سوم آن که ماشین‌لباسشویی‌های درب از بالا به میزان آب بیشتری برای شستشو نیاز دارند.

در ادامه تمرکز ما بیشتر بر روی ماشین‌لباسشویی‌های درب از جلو است، چرا که در حال حاضر محبوبیت این نوع ماشین‌لباسشویی‌ها بسیار بیش‌تر از ماشین‌لباسشویی‌های درب از بالا است. این قضیه به سبب آن است که، همان‌طور که در بالا نیز گفته شد، این ماشین‌لباسشویی‌ها علاوه بر آن که از سروصدای کمتری برخوردار اند، کیفیت شستشوی بهتری هم دارند.

2- ظرفیت ماشین لباسشویی مهم است

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که به هنگام خرید ماشین لباسشویی می‌بایست در نظر گرفته شوند، ظرفیت ماشین لباسشویی است. این امر خصوصاً برای خانواده‌های پر جمعیت از اهمیت برخوردار است، چرا که یک ماشین لباسشویی با ظرفیت پایین برای چنین خانواده‌هایی شستشوی چندباره‌ی البسه را ایجاب می‌کند و این قضیه، چنان‌که بدیهی است، اتلاف زمان را در پی دارد.

به‌طور کلی می‌توان گفت که خانواده‌های دو نفره و یا افرادی که تنها زندگی می‌کنند بهتر است به دنبال یک ماشین لباسشویی 5 کیلوگرمی باشند. خانواده‌های سه یا چهار نفره نیز می‌توانند از ماشین لباسشویی‌های 7 یا 8 کیلوگرمی استفاده کنند و خانواده‌های با جمعیت بالاتر از ماشین لباسشویی‌های 10 کیلوگرمی و بیش‌تر.

البته نکته‌ای که در این میان می‌بایست به آن توجه شود این است که هر خانواده چه‌مدت‌یک‌بار از ماشین لباسشویی استفاده می‌کند. بدیهی است که هر چه فاصله میان دفعات شستشو با ماشین‌لباسشویی زیاد باشد، بالاجبار لباس‌ها نیز زیاد خواهند بود و آن‌زمان است که بایستی به دنبال ماشین‌لباسشویی‌هایی با ظرفیت بالاتر از آن‌چه که گفته شد بود.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

3- به اندازه‌ی دستگاه و جهت باز شدن درب دقت کنید

از جمله موارد دیگری که بایستی دقتی فراوان به آن شود، اندازه و نوع درب ماشین لباسشویی است. البته که عموم ماشین لباسشویی‌ها اندازه‌ای نسبتاً مشابه دارند، اما ماشین لباسشویی‌هایی هم هستند که بزرگ‌تر از سایر دستگاه‌ها اند. برای استفاده از چنین ماشین لباسشویی‌هایی بایستی حتماً به محل قرارگیری ماشین لباسشویی در آشپزخانه و یا هر جای دیگر دقت شود.

درب دستگاه نیز مهم است. بایستی دقت شود که آیا درب دستگاه رو به سمت چپ باز می‌شود یا به سمت راست. گاه ممکن است شرایط محل قرارگیری ماشین لباسشویی به گونه‌ای نباشد که امکان باز شدن درب به یک جهت را فراهم سازد.

به هنگام خرید ماشین لباسشویی‌های درب از بالا نیز بایستی حتماً به محل قرارگیری ماشین لباسشویی دقت شود. گاه ممکن است کابینت و یا هر چیزی دیگر مانع از آن شود که بتوان از ماشین لباسشویی‌های درب از بالا استفاده نمود.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی
راهنمای خرید ماشین لباسشویی

4- درب بزرگ ماشین، ورود و خروج البسه را ساده‌تر می‌سازد

برخی از ماشین لباسشویی‌های جدید، از جمله ماشین لباسشویی‌های ال‌جی و سامسونگ، از دربی بزرگ برخوردارند. خوبیِ وجود این درب‌های بزرگ در این است که ورود و خروج البسه در آن‌ها به آسانی صورت می‌گیرد. البته از زیباییِ ناشی از وجود این درب‌ها نیز نمی‌توان گذشت. برای درک زیبایی ناشی از درب بزرگ، می‌توانید به طراحی ماشین لباسشویی ال‌جی مدل WM-G105D و ماشین لباسشویی سامسونگ مدل H146 نگاهی بیندازید.

5- موتور بدون تسمه صدا و لرزش کمتری دارد

در بسیاری از ماشین لباسشویی‌های جدید از موتور بدون تسمه یا همان دایرکت‌درایو استفاده می‌شود. این نوع موتورها فاقد تسمه هستند و به طور مستقیم موجب به‌گردش‌درآمدن محفظه می‌شوند. این قضیه کاهش سروصدا و لرزش را به همراه دارد. همچنین به‌سبب آن‌که حذف تسمه کاهش اصطکاک را در پی دارد، در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌شود.

نکته‌ی منفی‌ای که در ارتباط با موتورهای بدون تسمه وجود دارد این است که به سبب نزدیکی زیاد موتور به محفظه، هزینه‌ی تعمیر آن‌ها بسیار بیش‌تر از تعمیر موتورهای با تسمه است.

اگر خواهان خرید ماشین لباسشویی‌های بدون تسمه هستید، می‌توانید از ماشین لباسشویی‌های ال‌جی و اسنوا انتخاب کنید. این دو شرکت، اکثر ماشین لباسشویی‌های جدیدشان از نوع دایرکت‌درایو است.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

6- سیستم عیب‌یاب هوشمند کاربر را از اختلالات به‌وجود‌آمده مطلع می‌سازد

از دیگر قابلیت‌هایی که ممکن است مورد پسندتان باشند، همین سیستم است. این سیستم، در اکثر ماشین لباسشویی‌های جدید ال‌جی و سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ماشین لباسشویی‌های ال‌جی، می‌توان با تماس با مرکز گلدیران و قرار دادن گوشی موبایل در نزدیکی دستگاه از اختلالات به وجود آمده در دستگاه مطلع شد. به این‌گونه که به‌هنگام نزدیکی گوشی با ماشین لباسشویی، سیگنال‌هایی از طریق گوشی به مرکز گلدیران ارسال می‌شوند و متخصصین این مرکز می‌توانند از طریق همین سیگنال‌ها ایرادات به وجود آمده را شناسایی کنند.

در ماشین لباسشویی‌های سامسونگ نیز ایرادات به وجود آمده از طریق اپلیکیشن مخصوص به کاربر نمایش داده می‌شوند تا کاربر در اولین فرصت جهت رفع آن‌ها اقدام کند.

7- سیستم شستشوی دستی، حالت شستشو را به حالت شستشو با دست شبیه می‌سازد

برخی ماشین لباسشویی‌های جدید از سیستمی با نام شستشوی دستی برخوردارند. به واسطه‌ی وجود این سیستم، می‌توان حالت شستشو با ماشین لباسشویی را به مانند حالت شستشو با دست کرد و به این ترتیب از مزایای شستشو با دست بهره جست. برخی از ماشین لباسشویی‌های ال‌جی و اسنوا از این سیستم بهره می‌برند.

8- برنامه‌ی شستشوی سریع، موجب شستشوی البسه در زمانی کمتر از 20 دقیقه می‌شود

احتمالاً نام این سیستم به گوش‌تان خورده است. این برنامه امکان شستشوی لباس‌ها را در مدت‌زمانی بسیار کم فراهم می‌سازد. بنابراین می‌تواند موجب کاهش مصرف انرژی و همچنین صرفه‌جویی در زمان شود. البته ناگفته نماند که برنامه‌ی شستشوی سریع عمدتاً برای شستشوی لباس‌هایی که خیلی کثیف نیستند مناسب است.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

9- رتبه انرژی دستگاه نیز از اهمیتی بالا برخوردار است

از جمله مواردی که حتماً می‌بایست به هنگام خرید ماشین لباسشویی به آن‌ها دقت شود، رتبه انرژی دستگاه است. این رتبه عموماً نشان از بازدهی دستگاه به نسبت مصرف انرژی آن دارد و از G تا A+++ رده‌بندی می‌شود. سعی کنید به دنبال دستگاهی باشید که رتبه انرژی آن A و یا بالاتر، یعنی A+، A++ و A+++، باشد.

10- سرعت گردش موتور نیز مهم است

میزان سرعت گردش موتور یا خشک‌کن از جمله مواردی است که همواره به آن توجه می‌کنند. سعی کنید دستگاهی که خریداری می‌کنید، سرعت گردش موتورش کمتر از 1200 دور در دقیقه نباشد.

سخن آخر

البته که جز موارد بالا، موارد بسیارِ دیگری نیز وجود دارند که ممکن است به هنگام خرید توجه به آن‌ها مفید باشد، از طراحی دستگاه گرفته تا مارکِ آن. اما آن چیزی که اهمیت دارد این است که شما پیش از خرید ماشین لباسشویی بدانید که از ماشین لباسشویی چه توقعاتی دارید. دانستنِ این امر می‌تواند بسیار مهم و کاربردی باشد.

در آخر گفتنی است که خرید اینترنتی به نسبت خرید حضوری بهتر است، چرا که می‌توان به راحتی در منزل، یکایک ویژگی‌های ماشین لباسشویی‌های مختلف را با یکدیگر سنجید و همچنین از نظرات کاربران در مورد ماشین لباسشویی‌ها بهره جست.

خرید و فروش ماشین لباسشویی دست دوم در راگهی

ثبت رایگان آگهی در راگهی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 8 =